Mina besökare
Totalt:

du slipper se kling och klang mer...

Nu är jag lite bättre så förhoppningsvis börjar väll den här förbannade magkatarren stabiliseras lite igen.

En som dock inte mår bättre är min kära vän T... Hon och hennes sambo ska ju då flytta i dagarna och som hon har stirrat inför detta... vi pratar i telefon varje dag och oftast flera ggr/dag.
De sista veckorna jag har pratat med henne har allt kretsat kring flytten (förståligt nog)..
Medan hannes karl har grejat i deras nya lägenhet har hon tagit hand om städningen i den "gamla" lägenheten..
de är ju inte den lilla energin hon har laggt på detta.. det är väll inte att överdriva att säga att hon är SJUKT PEDANTISK I VANLIGA FALL men detta har ju varit något helt otroligt..
Hon har skrubbat, skurat och torkat i det oändliga....bakom spisen, i ugnen, i alla skåp och lådar, alla garderober, alla lister och element , alla väggar och dörrar, hela jävla balkongen,en hel del ställen mer än en gång och hon har tom haft några speciella medel för det hela så hon har ju gjort en mkt övernoggrann flyttstädning iaf....
Detta har nu pågått i ca tre veckor...så idag skulle dem besikta lägenheten...T vill hävda att dem starkt påminde om kling och klang..
Dem öppnade ett par skåp, öppnade balkongdörren lika snabbt som dem stängde den och kollade runt lite, det de verkade finna mest intressant var deras hamstrar....sen var det klart på ungefär tio minuter
Jävligt knäckande efter allt slit när dem knappt kollar, Nu var hon helt slut...
Vi brukar skämta och kalla henne för Gudrun så som hon yr fram genom lägenheten och nu har hon ju definitivt gjort sig mer än förtjänt av detta namnet... 
jag lider med dig gumman min... men nu är det iaf över.....
Du får trösta dig med att du slipper se kling och klang mer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0