Mina besökare
Totalt:

MITT 2008!!!!

Sms ifrån syster nyårsafton 2007/2008:
Gott nytt år älskling, detta kommer bli Malins år....
Hon hade nog inte en aning om hur rätt hon faktiskt hade då, själv var jag inte på ett ställe med mig själv just då att jag  kunde tro på det i min vildaste fantasi. De året som gått har varit en sjukt befriande resa för mig.
Det har öppnat mina ögon för mig själv och min omgivning på ett sätt jag aldrig trott var möjligt. 

Det nya året då började som ni vet med att en sk. vän visade sig vara något helt annat än den hon utgett sig för.
Kändes som en great start- NOT.
Det var en värdefull läxa jag lärde mig (som säkert redan varit självklart för många andra), att inte låta en annan människa ta över hela ens liv och ens tankar.
När jag accepterat den hon var/är och gick vidare så öppnades sjukt många dörrar.



Tog mig en resa till goa Charlotte i Lidköping där jag hade en helt fantastisk helg;
De blev shopping och party men framförallt  en sjukt massa härliga garv


Sen var de ju time för en av alla de 25 års Fester (
har inga kort från de tidigare dvs Alex å Emies) Sofies;

Där ja nöjt kom trea i tipspromenaden =)


Efter detta kom ju en av de sakerna ja definitvit kommer minnas 2008 för -

Min kära blogg- MAILO
 
som kom till världen den 22 maj efter uppmuntran från syster =)
Måste säga att jag är sjukt facinerad över att jag fortfarande håller den i liv, har blivit ett mycket trevligt inslag i vardagen så nu är det bara något ja gör utan att reflektera över det.

Å ni alla vet ju vad som tagit mycket tid detta år:
Mitt egna 25 års partaj a´la 80 tal- in the making- självklart visste ni väll de =)

 
Erika- min "vapendragare" fokuserar på stämpling av inbjudn.korten
Hon är här väldigt lycklig över att spetsen faktiskt blev klar tillslut =)


Ja de va sjukt mycket å göra men sjukt roligt hade vi under tiden;
Mycket Cola, en del svordomar å en massa garv, vi levde å andades 80 tal en lång period....


Hade en kanon midsommar; som ni ser hade vissa de bättre än andra, haha


Sen va de dags för Troppans å Friduchas 25 års kalas;
De vi alla minns från denna är hur Malin svarar fel på första frågan om hur väl man kände kvällens värdar, jag hävdar fortfarande dock att svaret kunde ja, de va mitt huvud som rörde till de =) Tilläggas kan att mitt lag även vann med vår sång som ja hade ett å annat att göra med... haha...
 

Hann även med en fantastisk semester med Fina mamma och Micke.



MIA blev 25 å för första gången under nio års vänskap dokumenterades ett foto på oss tre tillsammans =)


Johanna blev 25 å ännu ett partaj hölls =)




Sen var de ju då dags för mitt eget å då de finns en hel kategori på bloggen om detta är de bara å kolla där om ni e nyfikna, Här kommer ett smakprov iaf =)











Detta var lugnt det bästa som hände mig under detta år, skulle t o.m vilja säga de bästa i hela mitt liv,
har aldrig kännt mig mer uppskattad eller haft så sjukt kul som jag hade då.. 
Underbara tal från morbror Leif och Ida- där var tårarna inte långt borta, jättte fint stöd från Erika mfl, en massa massa fina ord!!!
Jag fick framför allt ha näst intill alla ja älskar under samma tak för en kväll,  kommer aldrig någonsin glömma det...


Sen kom ju då hösten, tiden som länge varit den värsta för mig, som fått mig att mer eller mindre vilja sluta andas helt.
För första gången på nio år bar inte hösten i sig med sig någon ångest till mig. 
Den gav mig en hel del prövningar som jag nu med facit i hand kan se som ett test.
Trots detta höll jag mig kvar, jag föll inte ner i de mörka igen, jag lever och jag är glad för att leva. Å allt det andra är förflutet.... 


Ellen "min clyde" hade sitt 25 års partaj hos mig!!!
  Cotton eye joe, de e du å ja de =)



Så hade Söta sara sitt 25 års galej!!

 Å dansade gjorde vi som aldrig förr=)


Sen var de time för Lisas 25 års party!

  Då lisa njöt med sin himla =) docka njöt andra med att imitera våra andras dans-stilar.....

  Detta är då tydligen min dansstil =)




Å så va de nyår som ja firade med fina flickor =)




Som ni ser har året varit FULL med 25 års fester, men självklart massa annat underbart så här kommer övriga favvo bilder från året som gick..

                      - Underbara vänner som kompleterar mig och varann, en fantastisk familj och härliga arbetskamrater-

                                      
       
                    
          
 
          
             
         


Årets självklara party låtar:    
- fågeln roger
- bag in da box
- ja e en vampyr


Årets sedda mest tänkvärda film:
- An american crime

Årets film som ja inte fick nog av:
- Mamma mia

Lyssnat mest på:
- Bad Cash och Melissa Horn

Årets upptäckt för mig:
- Va för fan nöjd med de du har för de e inte de lilla....

Sist men inte minst vill jag uppmärksamma vad som förändrades i min omgivning 2008
                   
                      
          - Stort tack till er och alla andra i mitt liv som gör det precis så underbart som det är -

- Jag och Erika fann verkligen varann på ett helt nytt plan detta år, helt sjukt hur fantastiskt det kunde bli, har betytt och betyder otroligt mycket, enormt mycket du gett/ger mig!
- Mia och Ellen flyttade hem detta år och det var verkligen på tiden, är så otroligt skönt att ha dem både tillbaka i mitt liv på "riktigt" igen. Nio år men - still going strong...
- Alexandra har kommit in i mitt liv i en helt ny form (vill iaf jag påstå) och har varit en fantastiskt uppmuntrande kraft i bloggen med alla sina kommentarer!
- Pappa och jag har hittat varann på ett helt nytt sätt, vilket jag är otroligt glad för.
- Är många fler som har kommit tillbaks på ett helt nytt sätt till mitt liv detta år och som jag är väldigt glad över; 
      Syster, Ida, Sofie, Kristin, Malin
 -Mina underbara arbetskamrater för ni har gett mig otroligt mycket detta år. Jag är oerhört glad för att ni är dem ni är!!!
Slutligen vill jag säga till Mamma och Micke:

Tack för att ni hjälpt mig, nu har jag hittat hem, älskar er....



  - Nu kör vi på med de nya året och njuter som aldrig förr!!!

over and out


Kommentarer
Postat av: Alex

Var ett bra år 2008 men självklart hoppas vi på ett ännu bättre 2009.

Saknar dig massor och räkna med att jag kommer fortsätta att skriva här!!

Kram på dig.

2009-01-17 @ 12:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0