Mina besökare
Totalt:

DET SISTA OFFRET


Jag å Mia hade laddat inför en riktig myskväll =)

Uma Thurman + Rachel Wood

Handling:
 
De två bästa vännerna Diana och Maureen hör inifrån toaletten hysteriska skrik utanför.. Precis då sanningen går upp för Diana om vad som händer öppnas dörren och de står öga mot öga med en kille från skolan som riktar ett maskin gevär mot dem.. Han ger dem ett omöjligt val, en av dem får leva men av av dem måste dö och de måste välja. 
Man får under en timme och tjugosex minuter följa flickornas otroliga vänskap varvat med Dianas vuxna liv och slutligen tillbaka till upplösningen..

Min åsikt:
Det första ni bör veta när/ om ni ser den är att den har ett väldigt abrupt slut. Vi lämnades VÄLDIGT frågande när den var slut. Min första tanke var ungefär, tack för den nu lyckades ni förstöra denna filmen bara för att ni inte kunde få till ett par minuter på slutet.. Men skam den som ger sig eller hur??
Jag blev så fascinerad av filmen att jag såg den en gång till och det i kombination med lite sökningar på google gav iaf mig total tillfredställelse över slutet.
Jag tycker att det är en helt klart sevärd film, trots den uppenbara tragiken så var den vacker.

- Har ni sett den? vad tyckte ni isf??

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, Malin du klarade nog av att se det jag inte såg i den filmen!

Tyckte den började väldigt lovande, men blev jättebesviken mot slutet!

Helt förvirrad??

Från vems synvinkel fick man egentligen se historien, hon som inte fanns i livet längre, som inte hade fattat att hon var död??

Nä, den fick tummen ner för mig!



Du kanske kan förklara vad filmen gick ut på för dumma mig som inte fattar :-)

Ha en härlig dag, vännen!

Kram Therése

2009-05-23 @ 15:55:18
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0