INTIM

FAN VILKET ROLIGT SPEL, NU SKULLE NI VART HÄR Å HÖRT VÅRA SNUSKIGA HEMLIGHETER HAHA

GOTT NYTT ÅR!!!!!

Ja detta blir ju sannerligen ett spännande nyårsfirande...
Ja har ju som ni vet gnällt länge om att ja känner mig halv dålig å i igår svullnade ja upp i halsen... nu pratade jag precis med Erika som inte mådde alls bra utan hade ont i halsen å va hängig..
Så där ser man, de e ngn jävla basilusk som härjar eftersom ja uppenbarligen smittar...

Både ja å johanna jobbar i mon så de e nog bara stackars Mia som kommer va på hugget... men men efter lite akohol är det ju ingen som vet haha...

Hoppas att ni alla får ett mkt trevligt nyårsfirande denna kväll!!! De kommer vi säkerligen vi få med bara vi kommer över lite seghet  =)

Ett riktigt gott nytt år önskar jag er allihop

puss på er

Nä nu kommer banne mig sömnen, de har ja bestämt.

Ha!!! Vi får se om det hjälper =)

Dem som vet säger ju att man ska göra ngt annat när man inte kan somna så nu har ja gjort precis detta å ger nu sömnen ett nytt försök..

Nu e de inte långt kvar tills de nya året, blir med all säkerhet ett "filosofiskt" inlägg om det gångna året när de nya trätt i kraft. Kortfattat här och nu så har de ju varit över all förväntan, men som sagt de kommer mer sen.
Lång dag i mon med jobb å nyårsfirande så nu säger ja godnatt till er alla.

Sov gott med fina drömmar, puss på er




KAMPEN MELLAN MAN Å KVINNA



ÄR ETT SPEL JAG GAV MAMMA Å MICKE I JULKLAPP, JAG KAN REKOMENDERA DET VARMT, SKIT KUL, GER UPPHOV TILL DISKUSSIONER VILL JAG LOVA Å DE ÄR JU ALDRIG FEL DE =)

Tackar mamma å Micke av hela mitt hjärta =)


Här fixas de för fullt i deras nya underbara kök.... 
 



Å här är en del av de fantastiska julbord dem ordnat för oss
(Tilläggas kan att mina köttbullar va upskattade,tur de, måste ju få skryta lite hihi)



Min fantastiska Mamma som är så fin!!!



Å så va de ja då omringad av ljus även.. så oskuldsfull så, ha ha...




Ni är så underbara ni, fina familj, ni berikar mitt liv!
Tack för en helt otrolig jul, om så aldrig förr blev allt glasklart,
Var en underbar insikt ni gav mig genom att vara precis dem ni är...




Om ja inte däckar..

blir det mer uppdat. me lite bilder ikväll...

Efter ynka 4 timmars sömn på jobbet e ja ganska dööööd...

Ingen rast å ingen ro, tvättar för fullt, diskat och plockat iordning, ska ner till stan för å förhoppningsvis hitta en överdel till morgondagen.. å systemet å köpa öl of course...städning får bli ikväll för hinns inte mer nu.. måste ta en dusch...

Hittade en gammal dänga som spelas varm här nu å hånar mig gör ni säkert men ja, ja gillar den ..
-Un altra te me Eros-  påminner mig om mammas lägenhet, lyssnade mycket på den då å de va ju ett tag sen de å att säga..

För att svara på din fråga Alex; De som ska fira in nyåret med mig är Erika, Mia, Johanna och Linda...

puss på er



Hallo...

Nu bär de iväg å jobba natten... mycke jobb  (inatt onsd, torsd,fred sönd) i mon e planen att ja å Erika ska hitta en outfit till nyår, får  vi väll se hur de går =) å så måste ja styra upp hemmet eftersom vi ska fira nyår här...

Inget annat å göra än å ta tag i veckan då!!!

Först jobb som sagt...

vad ska ni göra på nyår???

puss på er


KARLAR PÅ MELLANDAGS REA

VARFÖR VARFÖR VARFÖR GÖR NI SÅ MOT ER SJÄLVA???

Ja trodde ja dog när ja var på stan igår, eftersom ja gick själv observerade man ju omgivningen mer än vanligt så att säga!

Utanför varenda affär stod de en karl å suckade å stönade och de såg ut som att världens bekymmer fallit på deras axlar å samma visa inne i varenda affär
En kvinnoröst:  - Ska ja ta den älskling?
En karlröst:  - Ja gör de älskling!!! (ha ha å inget irriterad alls)
Problemet med dessa karlar är att de bokstavligen blockerar gångarna, för de e så uttråkade att de inte ser att folk försöker gå förbi..
Okej så att jag förstår att dem spyr på de för ja själv uppskattar inte mellandagsrean för fem öre. Enligt mig är det bara en massa jävla skit som hängs fram... Men jag går in köper de ja ska (vilket igår var ett par jeans som inte hade med rean å göra å en julklapp till Erika) å går sedan ut å ja blockerar INTE gångarna...

Med detta säger ja nu inte att alla karlar är såna utan just bara dem ja precis beskrev!!!

En karl sätter sig utmattad ner å pratar i mobilen:
 - de är ju så jävla jobbiga att de inte bara kan bestämma sig någon jävla gång!!!!  

En annan karl som går med sin dotter å kvinna:
- Kan vi gå å köpa de där stövlarna nu så ja kan få äta nån gång!!!

Ja mina vänner så här såg de då ut och då undrar jag varför dessa karlar inte står upp mot sina fruar/ flickvänner och bara stannar hemma????? 

För vad ska dem göra? Låt dem tjura en stund ge dem en blomkvast eller ngn skit å visa din bästa sida en stund så är de snart glömt, kan de inte vara värt de?
För eran sinnesro och även vår som vill kunna gå in i en affär utan att ni blockerar gångarna...

Å vill ni nu inte ta fajten då får ni väll va så goda å gilla läget å ställa er vid en VÄGG då!!!

SHAME ON ME

Så här länge har de nog aldrig dröjt innan ja uppdaterat bloggen ... fy på mig...

Hur har ni haft de i Jul å mellan dagarna??

Jag har haft det helt underbart, ätit massa gott spelat spel å bara myst som de flesta säkerligen gjort.  Sovit en massa å bara haft de lugnt å skönt...

Igår blev de dock för mkt med de där stilla sittandet så då blev de en underbar utgång med Erika...
Vi hade så sjukt kul, båda nyktrare än vanligt, de ni, tilläggas kan att Erika var VÄLDIGT nykter, men grejen med henne e att hon är inte ett dugg tråkig för de (med risk för att låta dömande mot de som håller sig nyktra ha ha ,nej då ja dömmer inte er).. Hon släpper allt loss ändå =)  ja de var iaf sjuukt kul...
Träffade även en gammal klasskompis , josef, när vi var på väg hem som ja inte sett på hur länge som helst var hur kul som helst å se honom igen...

puss på er



med denna önskar jag er alla GOD JUL!!



Hoppas ni får en kanon mysig dag, de tänker jag ha =)
puss på er

GO MORGON

Är en ganska seg Malin som är redo för dagens bestyr..  snart är de dags att bege sig ner till stan för å hitta julklappar till mamma och MIcke..
Hoppas lite naivt att det inte är allt för mycket folk, väljer ju stan av en anledning, A6 = dödens irriterad om det är för mycket folk..

Glömde berätta om en trevlig utländsk karl ja träffade på willys igår.
Han stod med en flaska glögg i handen framför mig å så frågade han vad man hade till glöggen, han sa att han aldrig hade druckit glögg innan men skulle överraska sin fru, för han tyckte att man måste ju anpassa sig till de svenska traditionerna... ja jag tycker de var väldigt charmigt iaf...

Ha nu en härlig dag
puss på er


HUR HADE JA TÄNKT MIG DETTA???

MOBILEN ÄR LJUVLIG BTW... LOVE LOVE LOVE..

I mon blir de ner på stan å köpa sista julklapparna för att sedan jobba natten.. kom precis på de att när hade ja tänkt att ja skulle hinna slå in dem då???
Mamma å micke hämtar mig typ halv elva på onsd morgon (ja slutar nio) men vill gärna hinna duscha me å packa ihop lite grejer för de orka ja verkligen INTE nu...ja får helt enkelt smuggla me mig dem hem å slå in dem på julafton..

VI har verkligen INGA traditioner på julen utan vi tar allt som de kommer vilket ja tycker är underbart.. en liten en har vi å de är att jag brukar hitta på rim så får man gissa julklappen.. får väll rimma i mon på jobbet innan sängdags helt enkelt...
 För den tänker ja ju inte bryta iaf...

Jag ser verkligen fram mot lugn å ro å massa mamma å Micke tid..  pratade precis me mamma å dem var på väg hem från matshoppingen, så nu känns de på riktigt att julen närmar sig (när de pratade om allt julmat de handlat) men ja vet inte om vädret gör att man får ngn vidare stämning dock...

Är väldigt tomt här nu när pappa inte är här, han har ju ändå varit här i tre månader, saknar honom faktiskt... Är så tyst ju...
men nu ska ja slänga mig i sängen framför teven..

sov gott alla ni å en puss får ni me




VÄNTAR PÅ POSTEN

För med posten kommer avin som leder mig till MIN NYA UNDERBARA MOBIL YEAH!!!!!

väntan e oändlig då ja snart ska jobba igen men nu ser ja brevbäraren, han närmar sig...två trappuppgångar kvar.. 

ha ha DESPERADO....

Trött de e man ju =)

Har haft en kanon mysig em me gulliga ellen, ätit pizza å bara njutit..
Vaknade med super svullen hals så alkoholen skrämde tydligen inte bort bakterierna igår hehe...

Hade kanon trevligt igår med syster och mia... Hur mysigt som helst.....blev även en mkt rolig utgång!

puss på er

TUMMARNA UR

Finally..

Ska åka å möta galenpannna på A6 å byta mixern de va ju inte en dag för tidigt så att säga...


Å så va de bara disken...

Ja nu är jag färdig med julstöket.. gick å göra snöbollar av dem sen iaf ..

Men nu har jag en inte lika rolig disk framför mig ser ut som KRIGET, orkar inte vakna upp till detta i mon , de e allt för deprimerande, så känner att de e bättre å ta de direkt...

Skönt att det är gjort, känns jätte bra å inte komma tomhänt hem på julafton, roligt att bidra med något...

Jag har som sagt inte sett fram mot julen för fem öre men nu känner jag mer och mer hur mysigt det kommer bli, även att vi bara är tre så har ju ändå vi tre varit en egen liten familj under de åren jag bodde hos dem så blir nog inte så märkbart att vi inte är fler ändå..
Ska bli skönt med lite lugn och ro äntligen.

vad ska ni göra i jul????

godnatt å sov så gott å en puss får ni med =)



KÖTTBULLAR OCH JULGODIS = ETT JÄVLA KAOS

HA HA HA har ingen annan å skylla på än mig själv är ju ledig tre dar till men varför ta lite dag för dag nej då Malin kör allt på samma dag efter hon jobbat natt...
varför gör ja alltid så här varför????????

Julgodis grejen va jätte mysig då ja å Sara gjorde de tillsammans blev wiener-nougat och snöbollar... fast de blev för hårt att rulla trots att vi följde receptet så de får bli platta snö bollar istället hihi... de blir nog spännande de här =)

Sen var de ju de här med köttbullarna då... jag har svurit mig gul å blå då jag ville köra löken i min underbara matberedare som jag HATAR HATAR HATAR.. bruksanvisningen suger så då ska man försöka klura ut detta själv (ja å med hjälp av Sara å pappa då) så där stod vi tre ljushuven ha ha ett jävla skämt är vad det är... my god...
Pappa ringde slutligen min  faster å hon hjälpte till över luren å hon hade säkert rätt de va ju bara de att löken va så misshandlad så de va ju bara å glömma å få den som man ville...så nu har ja stått å rullat köttbullar å fått kolla igenom va enda en för att de inte ska vara gigantiska lökbitar i....

Nu har jag tagit en paus, sitter med intorkad köttbulle smet på armarna även( hur fan den nu lyckades hamna där är ju ett mysterium) med några av köttbullarna i ugnen för nu behövde jag lugna ner mig lite...

Pausen över nu e de dags att ta tag i de igen... dem smakade bra iaf så de va ju skönt de...
Insåg precis att här sitter jag å lyssnar på absolut dansband- vid en liten fiskehamn.. pappa skulle ju envisas med att lyssna på de men han sitter å kollar på bonde söker fru nu ja ja säger då det...

puss på er





JULKLAPP TILL MIG SJÄLV

Såååå glad är jag nu =)
Beställde precis en MOBIL , kunde bestämma mig tillslut, fy fan va sköööönt...
Ringde och kollade upp mitt abonemang, ja jiddrade ju om att de skulle gå ut om ni minns,
HA malin persson har ju koll - ELLER INTE
det va ju för guds skull ingen bindningstid vilket gjorde mig mer än överlycklig då mitt inte finns å teckna längre å desutom är riktigt billigt...
Så de blev ju hur bra som helst,

Det blev ju då En ROSA oväntat NAE inte så den e så söt så:

Samsung SGH-U900 Soul


Klicka för att se i full storlek.

LOVE LOVE LOVE

Ja ville ha ett billigt abonemang -check
Å en rosa mobil  (har så oerhört stora krav ja vet ha ha ) - check





 

ja är hopplös

vaknade för tio minuter sen.. de va den dan de.. behövde uppenbarligen sova är väll så ja får se de
nu komme ju snart sara o så trevligt ...


Hemma igen..

Så var även detta arbetspass över =) ledigheten väntar ... underbart....
Igår blev de strömavbrott på jobbet och självklart drabbade detta teven, klockan 22 även hur kul tror ni de va, ja som alltid glor på teve för att kunna somna.. så då fick jag kolla på den vi har i sovrummet som bara har ettan tvåan å fyran... fy fan vilka värdelösa kanaler det är...
Kollade på eftersnack där tre pers satt å spekulerade i hur 2009 kommer bli, bl. a.

vem ska leda melodifestivalen??
VEM BRYR SIG???? Skulle de seriöst va en av de viktiga frågorna inför 2009???

-Vad kommer bantningstrenden va/hur gör man sig smal?? 
Men hallå va e de som är så svårt att förstå??? ät rätt och motionera, det finns INGA genvägar för guds skull, att denna bantnings debatt fortsätter är ju för mig en stor gåta

 - Kommer åttio tals modet hålla i sig??
Detta är ju inget ja bryr mig ett skit om men de finns de ju dem som gör så varför inte bjuda in ngn som har koll på de hela då egentligen?? 

Vem orkar ???  de finns ju en anledning till att jag inte gillar ettan och tvåan... fick nöja mig med sopranos sen...tillslut somnade ja... 

Nu blir det å vila en stund innan jag ska ta tag i dagens bestyr och göra köttbullar....

puss på er



off and away..

till arbetet igen... å energin = ZERO

ja ja vi hörs i mon mina vänner....

hoppas ni får en riktigt härlig onsdag...

Låt som spelas hos mig - the drugs don´t work.... en härlig klassiker de =)

puss på er

VACKER OCH LUGN

På denna platsen är allt så tyst









En storhetstid som stilla flytt

Frusna ängar under vackert ljus
Mörka skogar och tomma hus
Sista bussen har redan gått
Ingen kommer hit, alla längtar bort
Vi kan vänta lite till för tid finns här omkring
Yra och varma så dansar man här
Det var kvällar av ljus i sommarens värld
Men nu har allt som vibrerat av liv fått ge plats för en annan tid
Jag vill stanna här hålla om dig en stund
Jag vill stanna här du är vacker och lugn
Vindarna har blåst över människor som älskat och levt sina liv där vi står nu
Vindarna ska blåsa igen
Jag kan hålla dig varm om du vill Om du vill , om du vill , om du vill
Jag går genom regnet Och det lugnar mina darrande händer
Jag går genom tystnaden Men den skrämmer inte längre mig






Hovets underbara; vacker och lugn


GOD MORGON...

Är det inte riktigt för mig men kanske för ngn där ute =)

Har jobbat sen sju å e bara hemma för å laga mat å vila en stund sen e de tillbaks vid ett å jobba tills nio i  mon, så skönt fick byta så nu slipper ja morgon dagens natt å kan äntligen träffa Goa Sara å de ser ja fram mot som aldrig förr..
Så hon får stå ut med att ja gör köttbullar å jul godis under tiden för jag känner de hela att ja vill ju gärna bidra med ngt till jul så mamma å Micke inte behöver göra allt ... tror även dem uppskattar de då ja gjorde köttbullarna förra året å fick riktigt högt betyg.. exprimentera med kryddor gjorde susen istället för å bara ha de gamla vanliga =)

Så sen är jag då ledig torsd till månd kl.3 fy fan va underbart... sååå sköönt.

På fredag ska ja träffa min underbara syster Vronkan de ser jag med fram mot mycket å på lördag ska ja å Ellen alias clyde njuta rejält, vilka underbara dagar jag har framför mig...
Kan man vara annat än lycklig???
I DONT THINK SO...

Dagens mat blir kyckling wok för de va alldeles på tok för länge sen å e ju så sjuuuk gott ju
I min wok har jag:

- kycklingfile
- frysta wokgrönsaker
-purjolök
-gullök
-färska champinjoner
-turkisk yoghurt
-soya
-sambal oelek
-äggnudlar
kryddor; salt, peppar, chilipulver, parikapulver och lite cayenne
De e grejer de ni...

Nu blir de lite andra avenyn..spännande ...





Titanic, =)

Fan va kul kollar titanic va sjukt länge sen...

kan tilläggas att jag såg den fem gånger på bio när den kom ut (min familj gillar att påminna mig om det fortf) va helt hysteriskt förtjust i denna film så nu ska ja återgå till den =)

ngn mer som kollar den ikväll??

puss på er

Julklapps handling 1 avklarad..

Nu har pappa fått sina (vi träffas inte på julafton de e därför) å han blev kanon nöjd;

- absolut dansband
- underställ
- deo+parfym

sen köpte ja en jätte fin en till mamma å micke med men de skriver ja såklart inte här..

känns gött...

puss på er



DAGENS LJUSGLIMT

En enda lång dag me en jävla massa kaffe å trevligt sällskap...

Vid halv tio tiden började ja dagen med frukost hos Söta Sofie, va super mysigt som vanligt, så otroligt roligt att träffa dig gumman =) Mycket prat som vanligt och tror nog att vi löste nästan hela livets gåta, hihi...

Sen när ja skulle ta bussen hem stötte ja på fina Anna från jobbet så då blev det att ja följde med henne. Hon köpte med sig sockerbullar (vilket jag inte ens kan komma ihåg när jag åt sist) å så traskade vi hem till henne. Blev en lång men mycket mysig stund hos henne. Helt sjukt att vi jobbat ihop så länge och att det är först sista tiden vi hittat varann eller hur man ska uttrycka sig. Ett år tillbaks hade det varit mindre troligt att ja skulle suttit en dag i hennes soffa. Men nu är vi här och det är jag oerhört glad för, hon/du är en super härlig tjej  =)
I mon seglar hon iväg till Thailand för att göra karriär, haha, nej då på familje semester ska hon så därför anna: ha en UNDERBAR semester nu å en riktigt god jul/gott nytt år på dig....

Som ni förstår har de varit en kanon dag, nu är det dags för mig att ta tag i ett projekt ja ska hjälpa pappa med, sen blir det å sova för ja är helt slut så nu stänger jag av mobilen och säger god natt till er alla...

Kvällens fantastiska låt som spelas varm hos mig: JUST LIKE HEAVEN- KATIE MELUA den är helt fantastisk...
I love love love...

Puss på er alla

ps: Alex va e de ja ser på FB, har ni stadgat er?? Å har du lämnat mig nu menar du hihi, nej då är sjuukt glad för din skull....


de e stämning de...

Nu sitter ja här i mysisar å min oerhört sexiga gröna blodomloppet t-shirt, ha ha hot eller NOT.... men de e ju så de ska va eller hur, har precis tagit mig ett underbart bad så jävla avkopplande när man har jobbat helgen å bara sjunka ner å segla i väg i sina egna tankar,
kvällens låt som spelas om och om igen på njutbar volym är


Å gåshuden den regerar ju när man hör den...är verkligen en av de finare låtarna jag någonsin hört...


MMMMMMM

Som vanligt blir bloggen lidande när ja inte e riktigt hundra, sorry...

Hade ett oerhört roligt arbetspass natten till idag, my god va vi garvade igår... haha inte konstigt när de varit jobb "event" kvällen innan...
Som vanligt inte mkt sömn så när ja väl kom hem vid typ elva så va de sängen som gällde... HA HA trodde jag ja, de funkade inte alls va tror ni Malin gjorde då???
Självklart storstädning, men de visste ni ju, e ju så ja gör...Hittade äntligen en plats för en ljusstake ja fick av mia för typ ett år sen, på diskbänken = klockrent... vem kunde ana de =)
Nu värker heeela kroppen å huvudet spränger å skriker åt mig att det är dags för sängen, blir en lååång dag på jobbet i mon då vi ska iväg på Lisebergs julmarknad..

Nu ska ja äta kyckling å rotfrukter i ugn * MUMMA* sen blir det sängen.... kul fredag va?? hihi...

vad ska ni göra för kul???????

puss på er


GODNATT

Nu blir de lite brothers and sisters å sen sängen...

sov gott alla ni...

puss på er

DAGENS LJUSGLIMT

Min fina kusin Emma skickade en bamse kram (misstänker att hon visste att ja behövde de)

Vi har iaf inte träffats på hur länge som helst så blev sååå glad..
Även att vi inte har ngn aktiv kontakt (eller haft på länge heller för den delen) så är hon verkligen en människa som satt sina avtryck i mitt liv,

jag glömmer aldrig dina ord i Mellby Emma.. dem hjälpte mer än vad du nånsin kan ana...



Duktigt av mig allt...

Nu har ja precis lagat mat till min kära far för två dar, dukitgt va, å så pastasallad (för första gången ever btw) till mig å Erika..
den inehåller
- oliver
-Grillade champinjoner
-soltorkade tomater
-röd paprika
-bland sallad
-röd lök
-pesto
-lätt cremefraiche
-färsk gnocci (tror ja de va hihi)

Blev kanon iaf...


I mon är det heldag med jobbet som ja sett fram mkt mot men pigg e ja inte så de återstår ju att se hur detta ska gå...har redan tappat rösten tre ggr idag så vi får väll se hur de blir med de...

För övrigt kämpar ja med att hålla humöret i shack.. inte sovit på två nätter nu så är mer än död... har kommit nya tråkiga nyheter näst initll varje dag så är ju inte konstigt att man inte orkar...
Men ja ger mig INTE de kommer bli bra så länge ja inte ger upp...

Haha nu ringde Erika å ja hade typ ingen röst, detta verkar ju lovande... NOT....

Hoppas livet för er går lugnare till... puss på er allahopa






Beslutsångest, har ngn tips???

Börjar även få lite panik, mitt mobilabonemang går snart ut å med min kassa telefon kommer ja självklart välja ett med en telefon till...

Men det är ju en djungel de här med både telefoner å abonemang, en hel djävla vetenskap....

blev ju sugen på den fina Alex hade köpt men vet inte om de e min grej de där utan några knappar asså... aaaa hur ska ja kunna besluta detta???
Må vara ett sk. i-lands problem men då får de va de då...

Tips tages emot med stor tacksamhet!!!!

Sömn vart tog du vägen??

Kan inte för mitt liv somna trots att jag är heelt slut..

Å va fan gör man tio i fyra???
world poker tour, knight rider eller varför inte hemsökta hus, detta e juuu ett skämt, de finns ju INGET på teve ju!!!
kanske beror på att de e meningen att man ska sova nu..

Tack gode gud att ja inte jobbar tidigt i mon iaf...

När allt är sagt å gjort...

Så finns de ju inte så mycket mer å göra...
När man gjort mer än vad man ska behöva utan något som helst gensvar så finns de inte mycket att bygga på.
Fick självklart brytet på förfesten i fredags, oväntat ? nae inte så..
Den sista veckan har verkligen ätit upp mig inifrån..
Lördagen gav mig de svar jag länge oroat mig för.
Nu är jag där ja inte vill befinna mig...
Jag har inte mer att ge till detta nu för den enda konsekvensen blir min hälsa och den är jag inte villig att riskera.
Efter alla år med min sjukdom har man ju självklart fortfarande rädslan i sig att den ska komma tillbaks.
Det jag har väldigt klart för mig är att jag inte klarar en gång till, inte nu iaf, därför är det av största vikt att inte släppa efter.
Är det något denna situation fört med sig av godo är det iaf att jag inte ramlar tillbaks, jag har fått de bevisat nu, jag överlever, jag håller mig kvar över vattenytan.
Det är första gången i mitt liv jag får känna hur det är att vara "normalt" knäckt av någonting trots att detta är så långt ifrån en "normal" situation som man kan hamna i.
Erika gav mig en underbar insikt idag,att även att det är som det är nu så är det inte säkert att det varar för evigt. Saker och ting kan ju förändras.
Jag kan dock inte hantera det längre så därför släpper jag det här och nu.
Jag är långt ifrån klar med det men jag kommer inte anstränga mig mer.
Det är inte för resten av mitt liv men det är för tillfället iaf. Skulle jag inte göra detta så skulle jag be om att må dåligt, och så självdestruktiv vägrar jag vara.
Nu väljer jag mig själv och det är ju inte en minut för tidigt. Jag har satt mig själv längst ner bland mina prioriteringar allt för länge men nu är det stopp.
Jag är övertygad om att det kommer bli jobbiga konsekvenser men det är inte de viktiga.

I slutändan väljer man ändå hur man vill att ens liv ska vara så Jag väljer mig....





DAGENS LJUSGLIMT

En helt underbar fika med Erika ...

Hon hade varit så redig så hon hade bakat lussekatter (som btw var underbart goda) så hon kom hit med en påse till mig, kaffe lussekatt å underbart sällskap, kan de bli bättre ? I dont think so...

MENINGEN SÖKES

Jag är oerhört fast i min uppfattning om att saker å ting händer av en anledning, det finns en mening med precis allt.
Skulle ja inte tro på det skulle jag heller inte kunna se livets mening efter allt som varit.
Fast jag är övertygad om det även i denna situation har jag väldigt svårt att finna den just nu.
Men det är väll så det ska vara antar jag, den lär nog inte visa sig på lång lång tid.

Den här situationen är omänsklig, den ska inte kunna förekomma (kan man iaf tycka i en perfekt värld)
Visst jag har hört talas om att det händer andra och med tanke på allt som hänt mig så är jag ju inte direkt naiv när det kommer till livets riktigt hårda törnar men detta, nej detta var något av det sista jag kunde se hända mig.

Jag står med ena foten över.... 
Varken huvudet eller hjärtat kan acceptera det och därför har väll heller inte den andra foten riktigt hängt med.
Jag vill bara inte tro att detta ska vara ännu en mening med mitt liv för till vilken nytta skulle det kunna vara?

Men vad gör man när hela kroppen skriker på en att man förtjänar bättre än detta, det finns ju bara två val;
Lägger man sig ner ännu en gång å bara låter skiten ta över en igen?
Eller kämpar man vidare med övertygelsen om att det blir bra när man inte kan se hur de skulle kunna ske? 
Ja att lägga sig ner är inte längre ett alternativ för mig så nu gäller det bara att kämpa för allt vad jag är värd.

Måste fokusera på allt som är bra, måste måste, måste....
Jag har så otroligt många fina människor i mitt liv som gör mitt liv fulländat.
När det spricker med en del av det står ju ändå de andra kvar och där måste jag lägga all min fokus.

Sorgen är obeskrivlig och tomheten är allt för stor
Om den andra foten går över låt mig då sörja
Låt mig få gråta över minnena som var och som skulle blivit
De går att leva med, men de kan inte ersättas

Så låt mig sörja så lägger jag mig inte ner......






Ännu en dag till ända...

Sitter här med en julmust i högsta hugg för fy va de e gott..
Kom precis hem från jobbet (kvällen gick sjuukt fort) med ett stopp på willys då ja träffade Erika (som även skrämde halvt ihjäl mig då hon smög efter mig hehe å ja reagerar ju inte förrän efter hundra år i vanlig ordning) de var iaf trevligt så här på kvällskvisten...

Skippade extra passet i mon å satte in en vikarie för ja mår inget vidare alls, har gått runt hur länge som helst å känt att ja e på väg å bli sjuk å nu är ja där igen med en trötthet å värk i hela kroppen så man bara vill sova bort hela dagarna..  Därför kände ja att ja behöver minsann sovmorgon i mon har ju trots allt jobbat varje dag sen i söndags.... Nu håller ja alla mina tummar för att ja INTE blir sjuk så ja får träffa Alex i mon... har ju inte sett henne på över två månader ju...

Nu kan de nog tänkas bli lite gossip girl innan sömnen kommer får väll se om ja hinner se ngt alls hihi..

puss på er

DAGENS LJUSGLIMT

Har egentligen inte så mycket med  just denna dag att göra =)

Har haft de lite körigt sista tiden med saker som ja tyvärr inte vill berätta om här å då vill ja iaf ge dagens ljusglimt till min FINA ERIKA  för hon har verkligen varit ett enormt stöd i denna situation.

Jag vet inte vad jag skulle gjort utan dig i detta gumman, dina fina ord och ditt stöd har varit och är ovärderligt, så ett stort tack å en bamsekram ska du ha för det....


Lisbeth noterade att han tycktes oberörd av hettan

Rules:
* Grab the book closest to you. Now.
* Go to page 56.
* Find the 5th sentence.
* Write that sentence as your status.
* Copy these instructions as a comment to your status.
* Don't go looking for your favourite book, or the coolest one you have - just grab the closest one


Detta tyckte ja var himla festligt ändå =)
.. facebook är detta taget ifrån..

JAJEMÄN

Nu e ja hemma igen, SÅ SKÖNT=)

Varit ett bra arbetspass som avslutades med ett givande medarbetar/lönsesamtal men nu är det allt skönt att få vara hemma å de e de enda jag ska va idag, hemma ... yes...

Liza å Meja kommer på besök sen vilket ska bli riktigt mysigt..

Kom hem å fann att pappa hade diskat å de va en såååå glad surprise då ja trodde att de va de som väntade mig direkt..så nu e disken inplockad sen får de bli ett varv med dammsugaren men nu mina vänner blir det en härligt STOR KOPP KAFFE för de har ja inte hunnit med idag.

Å ALEX på freda blir de utgång med dej å mej å Erika.. super nice... =)

puss på er allihop

VEM ORKAR???

Vaknade i morse med en vidrig huvudvärk, är inte pigg för fem öre..
Finns de ngn som helst tid till å bli sjuk ? NAE... finns de ju aldrig men verkligen inte nu... får väll trycka i mig massa vitaminer å vitlök å hoppas på att det hjälper...

Alex kommer ju på fre å så e de lizas 25 års fest på lörd så ja mååååste bli pigg...

Nu är de dags att bege sig till jobbet, jobbar natt nu... Har en elev för tillfället å de e ju himla trevligt måste jag säg...känner man sig lite vuxen iaf hihi...

hoppas ni har det bra

puss på er


RSS 2.0