ALLT JA KAN SÄGA

ÄR: : JÄVLA ALKOHOOOOOOOOL ha ha ha...

DEEPTALK IN DA HOUSE

Som vanligt eller vad säger ni?????

Efter en viss mängd alkohol så kommer de ju alltid dit, allt som är jobbigt kommer fram....

Men de e ju bara å njuta, för I LOVE IT.....

Just nu är Erika å Mia mitt uppe i ett.. medan ja sitter gär å skriver... Fast nu ska vi helt plötsligt prata om ngt roligt säger dem.. så Da Vinci koden är in da house helt plötsligt...

Ja ja nu älskar vi LIsbeth Salander hihi... en vanlig fylla i mitt liv...
VAD GÖR NI???? hello??? NGN DÄR????

MIMIMIMIMIM I å så e ja over and out... LOVE

Snart skaka rumpan men nu stopp- veronica m men de dem inte vet är att snart blir det ronny å ragge, my cup of tea.. ha ha  puss puss på er

Ps. Fan va  ja älskar er mina flickor,vad vore jag egentligen utan er- INGENTING

THE WINNER TAKES IT ALL

Fint sällskap å rödtjut, kan det bli bättre???

Middan blev kanon, hon älskade den =)

Fläskfilegryta (fläskfile, champinjoner, kantareller, vitt vin, dijon senap. matl.grädde) me klyftpotatis, feta ost, oliver och grönsallad m citron... 

Nu är det hög tid för en luring (cigg)

puss på er


Vi ses i dimman!!!

Fick LITE panik när ja kom hem och nyckeln inte passade, då hade dem ju bytt låset iaf, tack gode gud va klockan kvart i 4 så fick precis tag i bovärden innan han slutade.. så de hela slutade lyckligt...

nu ska ja sätta igång med maten till kvällen sen kommer Erika å sen även lilla Mia... fabolous blir detta =)

va ska ni hitta på ikväll??

puss på er

GOD NATT...

min checklista denna dag;

plockat i ordning
diskat
tvättat
dammsugit
putsat fönster
satt upp gardiner+julstjärna
bytt lakan
betalat räkningar
gjort morgondagens efterätt..

Hade något av en omtumlande eftermiddag så då gör ja som vanligt vansinnigt mycket för att slippa tänka, å de funkar ju bra för nu e jag heeelt slut!!

Skulle träffat Ida men hon hade glömt att hon lovat jobba längre (å vem e ja å anklaga ngn för dåligt minne hihi) så blev inget med de, fick ju hemmet fint istället så klagar inte, vi får ses nästa vecka istället.

Gjorde ju då en kanon god efterätt till min fin fina Erika, i mon ska ja nämligen bjuda henne på mat å vin.
Är ett tack för allt hon hjälpte mig med festen så nu tyckte ja de va dags att hon fick sin belöning =)
Kommer bli kanon mysigt, är ngt av de bästa jag vet när hon och jag käkar middag över vin å bara tjatar, de e såna ljusglimtar man behöver i sitt liv =)
Först blir de lunch med mammsen (som för övrigt ska ha en stor eloge i vanlig ordning för att hon fick mig må bättre), misstänker att det blir uppstigning å direkt ner så ringer dig Erika efter det så vi kan bestämma tid å så...

Ser verkligen fram mot i mon...

Sov nu så sött alla ni
puss på er



JA DÖÖÖÖÖÖR


Denna Stina Nordenstam alltså, än en gång, HUR HAR JAG MISSAT DETTA?????

Särskilt en låt : Soon after christmas...

MY GOD!!!!!!!!!!!!

TILLÄGG

fan va ja e duktig ibland

kom i håg å sätta in vatten i kylen då de stängt av vattnet hela dan...

ibland blir man förvånad av sig själv ju =)

STRESSAD

Hemma, kasta i mig lunh å sen e de jobb igen, ja kära nån... skriver medan maten värms i micron hehe...

Mamma du är fan i mig helt fantastisk du, bara så du vet..

å alla ni hoppas ni har en bra ,mindre stressad, dag =)

puss på er


DAGENS LJUSGLIMT

Är självklart att jag och Erika tränade, fan va duktiga vi är =)

nu blir det allt å sova är dödstrött... ska bara kolla igenom tecken lite först har ju utbildning i mon igen..

Sov gott alla ni

puss på er

OKEJ

Nu kommer snart Erika, e ju tisdag å desperate kväll ju =)

så blir mat å teve ikväll, såå sköönt

Vi ska gå å TRÄNA helt plötsligt...


underbart...


puss på er


KLOCKRENT

HUR SKA JAG PRIORITERA?

Det sägs att det är nyttigt att varje dag äta ett äpple och en banan
för kalcium. Man ska också äta en apelsin för C-vitamin! Och det är ett
måste att dricka en kopp grönt te (utan socker för att undvika diabetes)
för att minska kolesterol i kroppen!

Man måste också dricka 2 liter vatten varje dag (och sen kissa lika
mycket, vilket fördubblar tiden man hittills tillbringat på toa)
Man måste också dricka ett glas yoghurt varje dag för att få de bra
bakterierna i magen, som ingen vet vad de exakt är, men du MÅSTE ha
minst en miljon sådana i magen annars är det illa!
Du ska också ta ett glas rött vin för att undvika hjärtinfarkt. Och så
ett glas vitt vin för att skydda ditt nervsystem! Och ett glas öl (jag
minns dock inte varför det var nyttigt!) Men om du tar dessa tre
samtidigt kan du få stroke, fast det gör inte så mycket, för du kommer
inte ens märka det.
Man ska också äta nötter och bönor/ärter varje dag. En hel massa
nötter/bönor/ärter.
Du ska äta 4 till 6 måltider per dag, lätta måltider, men glöm inte att
du ska tugga varje tugga minst 36 gånger. Bara för det behövs det 5
timmar!

Och så en sak till: efter varje måltid ska du borsta tänderna, dvs.
borsta dina tänder efter äpplet, yoghurten, bananen, nötterna/bönorna.
Detta ska du göra så länge du har tänder och glöm inte tandtråden,
tandköttsmassagen och munvattnet. När du ändå håller på med detta, kan
du ju städa badrummet, kanske installera CD-spelare eller TV där inne,
för med tanke på allt vattendrickande och tandborstande lär du
tillbringa en hel del tid i badrummet.

Man måste också sova minst 8 timmar per dag och jobba 8 timmar per dag,
plus de 5 timmarna som behövs för att äta, det blir 21 timmar. Det är 3
timmar kvar, under förutsättning att det inte är trafikstockning när du
åker till och från jobbet.
Enligt statistiken tittar folk på TV 3 timmar per dag. Det funkar inte
längre eftersom man måste ta en promenad varje dag i minst en halv timme
(ett råd: efter 15 minuters promenad vänd tillbaka, i annat fall tar din
promenad en hel timme).
Du måste också hinna med att träffa dina vänner, för de är som växter,
måste tas hand om dagligen.
Bland allt annat måste du också hålla dig informerad, dvs. läsa minst
två dags- och några st kvällstidningar, för att kunna ha en kritisk
inställning i livet.
Du ska också ha sex varje dag, men utan att det ska bli rutinmässigt,
dvs. du ska vara innovativ, kreativ och varje gång på nytt förföra din
partner. För detta krävs ju tid. Och då har vi inte ens nämnt tantriskt
sex.
Du ska också hinna med din familj, hinna moppa golv, diska, tvätta,
för att inte tala om allt du måste göra om du har barn eller
husdjur.
När man räknar ihop allt detta ovan behövs det minst 29 timmar.
Den enda lösningen är att göra flera saker samtidigt!
t.ex. Duscha med kallt vatten och håll munnen öppen så får du dina 2
liter vatten per dag. Medan du lämnar badrummet med tandborsten i munnen
kan du samtidigt ha sex med din partner, som i sin tur tittar på TV och
läser tidningar medan du torkar golv.
Och då har du fortfarande en hand ledig, med vilken du kan ringa till
dina vänner och släktingar. Drick vin efter det (du kommer behöva det).

HA HA FICK DETTA MAIL IDAG Å JA; KLOCKRENT.....

ååååååå vansinnig

Hade precis skrivit ett helt inlägg å då lägger nätet ner, ååååååååå

Har varit på A6 med min fin fina arbetskamrat å fixat lite =)

Nu är de dags för lunch å sen måste ja ta tag i hemmet. Det kommer nämligen byggarbetare hit på torsdag. De ska byta mitt lås så att de ska kunna komma å gå som de vill i ca 4 veckor för att byta elementen.
Så ni får ha överseende med att ja kommer va lite grinig från å till..
Inga sovmornar här inte, å med tanke på att ja är ledig typ all tid när dem kommer va här så undrar ja va ja ska göra? inte så lätt å gömma sig i min lilla etta.

Hur har ja även kunnat missa den underbara STINA NORDENSTAM ????
Vilken underbar underbar röst kvinnan har, my god...

nä nu ringer de så bye for now

KÄNSLOSTORM SOM ÄNTLIGEN EBBAR UT....

Idag när jag satt på tåget kom en låt på min ipod
Att en låt kan göra något så glasklart är ju helt otroligt.
Det var en låt som jag hade gemensamt med en fd. vän
Vi hade sjukt kul till den låten och jag har inte kunnat lyssna på den efter allt som hänt för jag har blivit så förbannad  och t.o.m äcklad varje gång.
Idag när jag hörde den så gjorde den bara mig glad, för den har inte med henne att göra längre.
Kanske låter hur konstigt som helst men de var så otroligt befriande.
Samtidigt rörde det upp all skit igen.

När tåget stannat så gick jag hem med min kära ipod på högsta volym.
Gick inte särskilt fort och det var det skönaste på länge.
Det var jag och mina tankar och ingenting annat,
jag behövde verkligen rensa ur huvudet.
Det är den bästa medicinen för mig att gå med lugna låtar i öronen denna tid på året.
Att känna kylan men att ha tillräckligt tempo för att inte frysa och bara gå och gå...
Det är riktig magi för mig och mitt hjärta =)
 
Så huvudet är nu rensat och här kommer resultatet:


Nu är vi i slutet av november
månaden och tiden då din värsta tid började som du sa
Det var här du hittade mig för två år sen

De var här du började ta över
de var här jag började försvinna

Du var någon som förstod, någon som inte dömde, någon som kunde säga: ja vet hur de känns för du visste
Jag var inte längre jag, vi blev i stort sett en person
men det som var vi var egentligen du

Alla mina sorger blev lättare att bära,
du bar ju dina du med

För första gången i mitt liv kändes mina mörka tankar inte konstiga
du tänkte ju samma tankar
Att göra slut på allt lidande å bara lämna alla
du tänkte ju lika dant

Mitt mörker blev mörkare, ångesten tyngre, mitt jag svårare att leva
men jag fattade ingenting, jag såg inte vad som hände
Jag såg inte när du vände de bra dagarna till något dåligt
jag såg inte hur du använde mina arbetskamrater i ditt spel och gjorde mig till din sköld
jag märkte inte när allt ditt mörker blev mitt ansvar
jag märkte inte när jag inte längre spelade någon roll

Jag fick några få dagar i min kris
du stod upp för mig i ett ögonblick när det var som värst
jag höjde dig över skyarna för jag trodde det var äkta
så jag stod upp för dig
ville inte höra på vad andra sa om dig
gjorde det till min kamp att göra dig rättvisa
för vad egentligen?
 
Det var ju alltid värst för dig
du hade ju inte det du behövde
Du fick allt du önskat
jag hade fortfarande ingenting
Men det var inte viktigt
det var fortfarande värst för dig
Jag var inte viktig
det var bara du

När det sista på din önskelista blev sanning
när jag hjälpt dig hela vägen dit
när jag lyft din självkänsla och noggrannt läkt dina sår
då försvann du

Du lämnade mig med konsekvenser som var dina
men som jag av lojalitet till dig gjort till mina
Med skit upp till knäna stod jag ensam

Men du ska veta,
Det var jag ensam som tog mig hem igen till mitt inre
inte du
Efter att du tryckt ner mig under vatten ytan
Va det jag ensam som fann vägen upp igen
inte du
Det var jag ensam som lappade ihop allt du förstört
inte du
Jag kan garantera att det är jag som har det bra idag
inte du

Jag tänker avsluta detta precis som det var när vi var.
Jag ska ge dig en låttext en sista gång
Jag har föreställt mig hur det skulle bli om vi sprang på varann
det är detta denna text handlar om
jag är inte rädd för att se dig längre
så varsågod:

Hanna - Melissa Horn

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

Du säger att du minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen
Du är kvar med samma folk, kvar med samma man

Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen




















BARBIE Å MENSVÄRK

Ja herregud.. är ju hos Teres nu å självklart kommer världens vidrigaste mensvärk, inga alvedon eller ipren i sikte men Teres hade ngn slags tablett så sätter hoppet till den.. hehe...

Har lilla Ebba hos mig här som undrar om inte hon får skriva lite på min blogg =)

Ska borsta håret och fläta de på hennes barbie som hon en sek. senare drar ner å så ska man göra de igen, ja barn e ju för härliga...

På tåget hit råkade ja tappa en banan bit på en karls skor, bad en snabb bön om han inte skulle märka något, för vad säger man??
- ursäkta mig, ja ska bara ta bort banan från din sko.. haha... NO WAY...

Nä  nu måste ja kila å hjälpa lilla Hugo mannen å sätta i en video, pluto blir det all the way...han  sjuger för tillfället ompa ompa ompa för full hals hihi...å nu bråkar dem om vem ja ska hjälpa , ja de e inte lätt...

puss på er

LIKA GLAD FÖR DE E JA..

Nu börjar min "helg" för nu har jag jobbat klart för denna gång =)
Även denna helg susade förbi, helt sjukt va mycket fortare det går nu för tiden... Å njuter det gör ja ju...

Å Även denna dag blev de en rejäl promenix i kylan... sååå skööönt.
Ja de e ju ganska komiskt... fyra rejäla på fem dar... ha ha allt eller inget de e ja i ett nötskal det...

Jag å Erika tog en härlig pratstund i kylan efter jobbet även, tänkte va en trevlig dotter å vänta på pappsen som sa att han var på torsvik, de tog en kvart, å då hade vi redan stått ute alldeles för länge...så jag fryser ända in i märgen nu hehe... de gör nog Erika med kan ja tro...

nu sitter jag äntligen under mitt underbara underbara duntäcke, hör Wallander i bakgrunden som pappa nöjt kollar på.. frågan lydde:
- Ska du kladda med din dator eller kolla på tv?
haha kladda med min dator blev svaret

I mon blir det en tripp till kära Teres... Hoppas på lite bus tid med hennes änglar, å nu fick ja precis ett mess där de stod att de två minsta e hemma ... yes! Nässjö here I come...

Nu hoppas ja att de nya avsnitten från andra avenyn finns ute för då e de så ja tänker spendera min tid fram till sömnen..

Hur har nu er helg varit??? hänt ngt kul kanske???

puss på er allahopa









All min respekt till små barnsföräldrar...

Var precis och handlade, ni kan ju tänka er fredag kväll fullt med folk och mestadels småbarnsfamiljer..

Bakom mig står en pappa med sina två små pojkar.
Barnen börjar tjafsa länge och väl om att de ångrat sitt godisval och att de vill gå och byta,

Pappan lugn som en filbunke
- nej det går inte att lämna tilbaka det man har tagit (hehe förstår honom då de inte var ngn rolig kö)
Barnen fortsätter tjafsa en stund men pappan står fast vid sitt beslut. då börjar en av pojkarna studsa upp och ner så pappan undrar om han ska gå på toaletten för storebror kan ju följa med då han vet vart den är...

Pojken följer lugnt med storebror men kommer lika snabbt tillbaka skrikandes i högan sky på sin pappa
- du kan juuuuu inteeeee tviiiinga mig att gååå pååå toaaaaa!!!
Hela affären stannar upp...

Pappan är fortfarande lugn, inte ett uns av irritation i rösten
-du behöver inte gå på toaletten om du inte vill
Pojken följer nu med storebror till slutet av varu bandet medan pappan står och plockar upp sina varor..

pojken kommer tillbaka gallskrikandes
- ja villl iiiiinteeeeee!!!!!!!
Då har ju storebror retats med honom och pappan säger helt lugnt till storebror att sluta retas..
Alla i affären runt om mig tittar på hela denna scen som att det var något de aldrig sett förut, jag står mest och smygler...

När pappan sen ska betala kommer det ett vrål, å då menar jag ett vrål utan dess like ett vrål som kunde väcka en död:
- Jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiill inteeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!
Pojken gråter och skriker om vart annat , springer blindt in i folk fram och tillbaks och pappan säger helt vanligt att du får gå å lägga dig när vi kommer hem, vänder sig till kassörskan och säger
- Han är bara lite trött...

Detta är ju inte direkt någon unik situation men det jag undrar är följande:
Kommer jag besitta detta lugn och tålamod den dagen jag har barn???


DAGENS LJUSGLIMT

Endorfinkicken ja fick på min powerwalk, å att jag faktiskt tog mig ut i kylan på en sådan =)

55 minuter med kall luft som sprängde i lungorna en halvt avdomnad as å techno på högsta volym.... kan de bli bättre än så hihi...
Känner mig nu väldigt nöjd å redo för lörd å sönd på jobbet...

Kan tilläggas att jag tog mig ett ångande hett bad när jag kom hem och nu mår ja toppen... använde självklart dina ljuvliga badprodukter Alex... =)



Dagens sms:

I dag är nationella "holy shit your hot" dagen

Sänd till någon snygging men inte mig,

Ja har fått de här jävla smset hela dan!!!!!

ha ha

Somnade självklart å sov i tre timmar, ja då e man trött...hehe

nu e tanken medium sen ett bad maybe... va länge sen nu...

Jag och that 70´s show......

För första gången på ja vet inte hur länge har jag nu ensam tid...  man behöver det ibland,  så nu ska jag lägga mig under täcket framför teven å bara va =)
sååå skööönt..
fast inser ju även jag att ja kommer somna för dödstrött e ja allt hihi

va super najs å äntligen träffa Fia Lia igen, du e för härlig du gumman!!!

å Alex min vän du e nu inskriven "in my busy schedule" haha, självklart har ja tid för dig... va som tur nog ledig... å när du kommer har vi ju faktiskt inte setts på lite mer än två månader så är ju på tiden  =) tur att du kommer hem helt enkelt...

puss på er

så jävla redig och ordentlig

som min fin fina mamma skulle säga... hihi...

Nu har jag även gjort din kålgryta som du gjorde till mig å Kristoffer när vi var mindre.. var så länge sen å den e ju så fantastiskt god med =)

Köttfärs
Vitkål
Champinjoner
Lök
soya

hallå hur mycket smidigare kan det bli??


Ny dag igen, nya tag =)

Herregud va denna tiden springer iväg... helt sjukt ju..

Ännu ett arbetspass av verkat, bara helgen kvar nu med sen har jag varit på jobbet sex av sju dagar denna vecka.. ja klagar inte för gillar mitt nya schema starkt... känns bara som att man inte hinner med hemma riktigt.. tiden räcker ju för fan inte till...
Det är så många vänner man vill träffa(med inte allt för långa mellan rum) för utan mina vänner vore jag ju absolut ingenting, förutom familjen så är det ju dem som får en att älska livet..

Å så får ja ju så jävla dåligt samvete hela tiden när jag helt plötsligt inser att den eller den har ja ju inte sett på allt för länge... jag HATAR mitt samvete i detta sammanhang.. jag kan skrika sönder mig på mig själv att ja måste skärpa mig och bara ta det lite lugnt... men vad fan hjälper det när man hela tiden får pussla ihop tiden å den inte räcker till....och när man hör ens vänner säga att det var allt för länge sen, å jag vet ju att det många gånger är jag som inte hinner...
Jag vet att ja bara är en människa men ibland önskar jag att jag kunde va på två ställen sammtidigt (vet att ja inte är den enda)
Men hur hinner ni???? hur hur hur???
Jag har inte ens en egen familj men hinner inte ändå...

Sen ska man hinna sköta sitt hem med matlagning, tvätt å städ å allt de nu innebär.. hade väll inte varit några större problem om jag bara inte va så förbaskat trött hela tiden...
Är ju tyvärr så jag funkar en eller två nätter med dålig sömn inom en veckas lopp sen e jag som en urvriden disktrasa...
Sen skulle jag ju då verkligen behöva ta tag i träning/motions delen men vem hinner det...
Ibland tänker jag att jag skulle vilja flytta till stan så att jag kunde göra som min arbetskamrat Anna å gå till jobbet,, blir inte mycket till motion med de knappa tio minuterna det tar ifrån mig i dagsläget...hihi...

Kan inte minnas att detta var så stressande innan, är väll antagligen för att jag inte sover bort hela min lediga tid längre och att jag vill så mycket mer nu än vad jag hade ork /lust till förr...

Ja ja det är ju inte någon som hånat mig för min brist av tid mer än jag än så länge så får väll ta det som ett bra tecken ändå =) å faktumet att jag vill /orkar så mycket mer nu för tiden är ju inte heller fel eller hur??

Snart kommer johanna en liten sväng till mig vilket ska bli super nice... å sen ska jag äntligen äntligen äntligen träffa min underbara Fia Lia...
För henne har ja inte umgåtts med sin min fest (om man nu kan kalla de att umgås) *skäms lite*

ja ja in med en maskin tvätt, diska, plocka i ordning min kära pappas sängkläder, laga mat  och dammsuga.. sen umgås då... Hur mcyket av detta tror ni jag hinner hihi...

kommer med uppdat. ikväll...

ha en underbar dag nu hörrni, en mindre stressfri sådan hoppas jag även =)

puss på er alla mina sötnosar...

DAGENS LJUSGLIMT

Haft en kanon dag på jobbet, blev en promenad både till och från stan så nu har man ju t.om rört lite på sig med vilket var på tiden =) helt sluut men mycket nöjd...
Var vår första dubbelbemanning idag och var hur trevligt som helst =)

dagens ljusglimt: min fin fina lillebror robin läser tydligen min blogg, de tycker ja är himla trevligt =)

Nu e de snart dags för sängen så sov gott alla ni å dröm sööööta drömmar....

puss på er


Ny dag,

Ja har verkligen ingenting att säga nu för tiden... helt tom på ord... därav alla korta uppdateringar hela tiden...

Vänder säkert snart för så lätt blir ni inte av med mig =)

snart iväg till jobbet igen... denna vecka e de mycket av den varan så att säga...

ha en kanon fin dag hörrni

puss på er...

Det ni...

Sitter här å väntar på att Erika ska ringa, hon ska nämligen hämta mig, å nu ringde hon så nu blev de till att skynda på detta inlägg..

Skulle bara säga att jag sitter här och lyssnar på min grannes musik, måste säga att det även är en fanttastiskt låt människan lyssnar på...  är inte många gånger man faktiskt kan säga att man gillar när grannarna hörs men nu gjorde jag faktiskt det =)

ha en trevlig kväll hörrni...

puss på er

Nu e ja hemma =)

Å trött som aldrig förr så nu blir de att sova ett par timmar allt...

ikväll blir de desperate med Erika =)

puss på er...

jobb igen..

Dags för en natts jobb går av tolv i mon...

nä nu får ja skynda mig.. hoppas ni haft en bra helg....

puss på er

Va en kanon förfest...



Alla var på topp humör... vi hade såå roligt som ni ser...

MITT UPPE I ELLENS 25 ÅRS PARTAJ

NU STÅR LIZA Å PORRDANSAR BAKOM MIG ELLER SÅ....

EN HIMLA TREVLIG FEST ÄR DET Å MIN FINA FINA ELLEN VERKAR SUPER NÖJD =)

ALLA GILLADE VERKLIGEN MIN NYA INREDNING HI HI (JA JA LITE EGO FÅR MAN VÄLL VA)

HOPPAS NI ALLA FÅR EN HÄRLIG KVÄLL/ NATT ...

Å HUR HADE DU DE INATT EGENTLIGEN????  VA HERR ..... ....PÅ BESÖK- DU VET VEM DU E =) PUSS PÅ DEJ..



har fortf inte somnat..

är så trött så ja nästan gråter... men denna jävla huvudvärk ger inte med sig trots huvudvärkstabletterna...
Så fort ja somnar till vaknar ja efter en stund igen av att ja rör på mig å då gör det skit ont...

Hur ja ska ta mig igenom denna natt är för mig ett stort ?


VEDERVÄRDIG

huvudvärk har jag... ajaj aj de bultar å de bankar så att säga...fy fan, har verkligen inte tid med detta nu..

Har haft en bra dag trots allt, va en mycket mysig em på jobbet =)

men nu måste jag lägga mig å sova innan ja går upp i atomer...

Hoppas ni har haft en riktigt bra dag och att ni är huvudvärksfria...

puss på er..

ps. fick en nyhet som gjorde mig överlycklig idag, mitt hatobjekt som jobbat för dem jag hyr av har visst fått sparken...de va ju sannerligen inte en dag för tidigt för han var en riktig GRIS...

TILL MITT HJÄRTA...

Du vet att jag finns här gumman om du behöver prata, tänker på dig ska du veta...

Snart njuter vi som aldrig förr.... =)

puss på dig...

DAGENS LJUSGLIMT...

Ringde precis pappa och sa att han skulle ta med sig borren.. hans kommentar - ja visst de gör ja då...

Nu är vi mitt uppe i tionde veckan som han bor här, sjukt va tiden går fort, ja ja de e ju inte direkt ngn nyhet...
Helt sjukt hur bra det har gått de här...visst att man kan bli irriterad på hur mycket oftare man får städa och diska he he men de e ju långt ifrån det jag kommer se tillbaka på när han "flyttar hem igen"...

Har fått många frågor om hur jag pallar att ha pappa boendes här i min etta (ja är ju ändå 25 och har bott själv i sex år) och svaret jag ger är att jag tror verkligen inte att det hade fungerat om vi hade haft en bra relation genom alla år, hur konstigt de nu än kan låta...

Den här tiden vi har fått nu är något jag är så innerligt tacksam för.
Den hade vi aldrig fått om han inte fått de tillfälliga jobbet.. j
Kan konstatera att jag trodde ändå att vi hade byggt upp en kanon relatiion innan de här veckorna men va sjukt fel jag hade...

Nu känns det verkligen som att vi har hittat tillbaka till varann på riktigt..
Vi pratar på ett sätt som vi aldrig gjort, han har sett vem jag är och hur jag lever mitt liv på ett helt annat sätt vilket han faktiskt inte hade en aning om innan...(hans egna ord)..
För bara några år sen trodde jag inte att det fanns en chans till det, där ser man vilka oväntade vägar livet kan ta...
Att ha en bra relation till sina föräldrar är kanske en självklarhet för många men har verkligen inte varit så för mig och då kan ni ju förstå hur otroligt lycklig det gör en när de har blivit så bra..

Jag kanske t.o.m. är "för beroende" av dem idag, men de skiter jag faktiskt i för nu är det min tur att få ha denna trygghet i mitt liv som man sett så många andra ta för givet (vilket man ska kunna göra)... 

Så vill bara säga: Pappa och Mamma ni är fantastiska, finns inga som ni för mig..


Nu ni

Sitter jag här med en stor kopp kaffe och kämpar mot tröttheten, kommer förhoppningsvis i säng i hyfsad tid ikväll för det är välbehövligt vill jag lova er !!!

Hade tecken utbildning på jobbet idag igen å känns som att de fastnar mer och mer är såå skönt...
Vi skulle teckna något vi ville köpa och då tecknade jag tofflor (hade bara typ 250 eller något att "handla för") då försäkrade hon sig om att jag hade väll bara gjort tecknet en gång för två gånger betyder samlag,
För det skullle ja ju annars gärna betala för - eller inte....vilket jag även sa... he he...

Sen träffade ja Ida äntligen å Mia hängde på hon med efter hennes plugg... iaf så åkte vi till A6 meningen var ju då att jag skulle köpa en list till att dölja sladdarna vid "spotsen" å det gjorde jag ju med... De är alltid lika kul å gå in i ett byggvaruhus, man känner sig ju inte alls bortkommen...men Mia styrde upp de hela och hittade allt listen...väl framme vid kassan slog ja nästan till expediten med listfanskapet...hi hi... de hade ju vart något de...

Men blev ju självklart lite mer än tänkt (som jag egentligen inte har råd med alls)..

Fick sån panik på min tråkiga tomma vägg över soffan så nu var gränsen nådd och dags att göra något åt saken...

Är lite sån med mitt hem, det kan se hur konstigt ut som helst ett tag men när jag väl får nog då får jag nog på riktigt och då måste det hända något på en gång och helst igår, vilket min kära far påpekade häromdan...
(haha han har verkligen fått se hur ja funkar dessa veckor)

Iaf så köpte jag en tavla som jag dreglat över på Ikea hur länge som helst ( Audrey Hepburn) den e ju såå fin.. även en svart lack hylla.. de här blir nog himla bra tror jag... så nu får pappsen lite att göra när han kommer hem....

THIS IS THE LIFE

                                                   Å mysigt värre var det =)
           nu känner jag mig mycket piggare även =)
                                               Med denna laddar ja nu inför jobbet..
.

Fantastisk låt tycker jag allt..

ha nu en härlig dag alla ni, så hörs vi i mon igen

puss på er

go morrn

Nu kommer snart teres, å de e ju inte fel alls å få besök av henne =)

Blev även väldigt glad när jag precis fick veta att min arbetskamrat ska vara med på en grej för vår grupp idag, så nice så... =)


Äntligen

Har jag och Ida lyckats få till en date.. å de va ju fan i mig på tiden hihi alldeles för länge sen så de va ju fab..

Å stort  tack till Lisa,johanna å Emie för att ni fixar presenten idag, mitt huvud orkade verkligen inte så tack ska ni ha =)

Nu ska jag snart bege mig till mitt kära arbete...

ha en härlig dag hörrni...nu skiner ju t.o.m. solen lite på oss =)

fast ...

vad är detta för väder... helt sjukt ju....låter nästan som att huset ska lyfta.. ja kära nån...

Vidrig huvudvärk...

Har sovit skitdåligt i natt... känner mig febrig...

hoppas hoppas hoppas att ja inte blir sjuk för allt i världen....

puss på er...


TILL MAMMA



FÖR SÅ ÄR DET MIN UNDERBARA UNDERBARA MAMMA, JAG ÄLSKAR DIG ÖVER ALLT ANNAT
PUSS Å KRAM PÅ DIG.....

MYSIGT FÖR MAMMA PÅ FARS DAG...

KONSTIGT KANSKE MEN SANT... MIN KÄRA PAPPA ÄR NÅGOT AV EN TIDSOPTIMIST SÅ BLIR FÖR SENT FÖR EN MIDDAG FÖR HONOM NÄR HAN VÄL KOMMER..
SÅ DÅ KAN JU MAMMA FÅ LITE UPPSKATTNING ISTÄLLET =)







MIN FAMILJ BRUKAR HÖJA MIG TILL SKYARNA I VANLIGA FALL NÄR DE GÄLLER MINA PRESENT VAL TILL DEM..
MEN NÅGON GÅNG MÅSTE VÄLL ÄVEN JAG FÅ TA DEN ENKLA VÄGEN... =)
HAN FÅR ÄVEN ETT LITET BIDRAG TILL ETT PAR ARBETS BYXOR ME....



Hmmmmm

Nu har jag diskat världens jävla disk... varför varför varför låter jag det växa på detta sätt... herre gud va trött man blir på sig själv ibland..

Så nu e de allt dags för dammsugaren å ta sig en sväng om...

Blir lax och nudelsallad en dag som denna, sååå gott...hoppas mammsen känner de hela me.. =)

men fars dag då, present.. står fortfarande still i huvet mitt... ja ja ngt ska ja väll klura ut...

Farsdag....

Idag kommer mamma till mig, har lovat att bjuda henne på middag vilket hon väldigt tacksamt  tackade ja till då deras kök inte är matlagningsvänligt än... (de gör om köket alltså) hon var så trött på färdig mat så hon blev överlyckligt när jag erbjöd mig...

Sen var de ju de där med fars dag idag med ju... va ska man köpa?? står helt still i mitt huvud... pappa kommer ju inte förän ikväll så har ju gott om tid på mig men ändå... vad har ni köpt till era????


puss på er sötnosar

FILMTIPS SÖKES

Måste släpa mig ända bort till willys (för de ligger ju så otroligt långt bort med hi hi) men vem orkar..

jävla jordgubbsshots...å öl....å öl ... å öl.... de får man allt betala för idag....

Ja ja kan ju inte skylla på någon annan än mig själv...

Någon som kan rekommendera ngn bra film till kvällen ???

puss på er

well

Hade kanon trevligt igår, mötte även syster yster som alltid e lika nice...

va helt enkelt kanon

men nu ska ja sova igen för är sååååå seeeeg

lycka till ikväll alex =)

KÖRA FORT SOM FAN

ELLER RARA SÖTA ANNA... JA DE E KVÄLENS LÅTAR (FÖR TILLFÄLLET) FÖR RONNY OCH RAGGE GÅR JU INTE AV FÖR HACKER... HI HI..

JAG, ANNA.G, ERIKA NJUTER SOM ALDRIG FÖRR....

ANNA.G HÅLLER ÄVEN PÅ BOTEN ANNA, ERIKA HÅLLER PÅ INGEN, MALIN HÅLLER PÅ FÅGELN ROGER...

PUSS PÅ ER ALLIHOP...

NU BÄR DE IVÄG...

Till Erika...

party party..

Hoppas ni får en härlig fredags kväll....

puss på er


No more nice Malin...

Herregud, denna morgon är inte sann...

Jag och Erika  var tvungen att uträtta lite ärenden på a6 men tänkte gå hem till mig för en frukost tills de öppnade. Båda dödströtta då vi har jobbat natt och flamsiga som aldrig förr..

Nä vi kommer utanför mig står en kille med en gigantisk ryggsäck som säger hej, vi hälsar och går vidare, då går han efter och börjar snacka med oss på engelska.
Han säger att han inte har någonstans att ta vägen, bilen har gått sönder vilket gjorde att han fick lägga sina sista pengar på att laga den, hans mobil är död och han har inget telefon nummer till den han behövde få tag i... hans vänner som bor i samma trappuppgång som mig var inte hemma... och han verkade helt förstörd....han förklarade hela sin situation länge och väl till öronen ville börja blöda...

Lämpligt nog låg det telefonkataloger i min trappuppgång så då sa jag att  vi kunde leta upp numret där och så kunde han låna min telefon. 
Han snackade om att han var tvungen att ladda sin telefon, och vad säger man då? nej jag skiter i att du sitter i skiten och går sedan därifrån, det hade jag ju inte hjärta till...

Kalla de dumhet, naivitet eller som jag tror brist på en klar hjärna då jag var sjukt trött och inte tänkte klart..
Hade ju självklart aldrig sagt att han fick ladda den om inte Erika varit med.

Så han följde med satte laddaren i mobilen och fick en kopp kaffe, jag och Erika har nog aldrig ätit en frukost snabbare..
Sen satt han och bad om ursäkt miljoner gånger för att han störde och att vi var så snälla och hade så mycket positiv energi, Vilken energi då undrade vi som var totalt dödströtta..

Jag kunde inte titta på Erika för då hade jag brutit ihop totalt av garv...han var såå speciell...pratade om att han hade festat i helsingborg i natt (vilket innebär att han då måste kört rattfull), han pratade och pratade om hur svenskar var och att han hade haft en svensk flickvän och att jag såg väldigt svensk ut med mitt blonda hår och min ljusa hy men att erika såg ut att komma från tyskland, vilken komplimang, fast hon såg ju svensk ut och det var ju inte illa menat sa han sen.. jag trodde att jag dog när jag såg hur Erika ville sjunka genom jorden, men min älskade vän du ser inte tysk ut jag lovar.
(Inte för att det är något fel på tyskar)

Jag sa redan från början att vi var tvungna att åka efter att vi ätit, men han pratade om att han hade hoppats att vi kunde bli kompisar för vi var såna snälla tjejer och var jag och Erika i själva verket inte ett par?? nä du vi är inte lesbiska vi är vänner...det återkom han till gång på gång på gång...
medan vi gång på gång på gång sa att nä vi är bara vänner....

Jag har säkert glömt hälften av allt konstigt han sa men är så trött så huvudet hänger inte riktigt med måste gå å sova nu...

Situationen slutade iaf med att jag gav honom femtio spänn  och Erika gan honom 40  till bussen och sen sa jag att vi var tvungna att gå.. Då började han prata om att han ville ha våra nummer för att kunna betala tillbaka...men tack gode gud så sa Erika att vi inte lämnade ut våra nummer till främmande människor...för ingen av oss hade ju något intresse av att ha någon vidare kontakt med det stolpskottet...

Ja säga vad man vill om denna situationen... jag påstår inte att det var intelligent gjort men tänkte som sagt inte..tänker iaf aldrig mer hjälpa en främling på detta sätt så mycket kan jag ju säga..

so long...


Sov för länge, självklart...

men detär ju sååå skönt å sova ju... =)

När jag vaknade hade jag fått världens sötaste med av Erika, va glad man blir då,  de e ju en riktigt härlig start på dagen de..så när jag fått ner denna sk. frukost så blir de å ringa henne en sväng =)

snart är de dags för veckans sista arbetspass, jobbar natt...

vad gör ni en dag som denna???

puss på er...

Blir tidigt ikväll...

Är helt slut så ett bad, lite kvällsmat å sen sängen...

Nu känns avsaknaden av sömn minsann....

Hoppas ni alla haft en riktigt härlig dag =)

puss på er

ATT FAKTISKT VÅGA...

När jag såg Änglarnas stad första gången hade jag ingen aning om vilken effekt denna låt skulle ha i mitt liv då det var första gången jag hörde den, det har varit en av mina favoriter ända sen dess...

Mamma hatar den av förståliga själ...
Jag lyssnade på den om och om igen i flera timmar...
Mamma kan inte förstå hur jag kan gilla den med tanke på vad den påminner om..
Och med tanke på att jag sa att den ska spelas på min begravning är det ju inte så konstigt att ens mamma får avsky för den....
Många tror att sorgliga låtar gör det hela värre men för mig var det min livlina, allt kvittade ändå men det var där jag kände mig förstådd på något konstigt sätt...
Alla tårar som behövde falla föll just genom den....
Det var en vidrig period, min familj och min omgivning fick stå ut med en hel del, bara se mig falla längre och längre ner utan att kunna göra något åt det...
Idag förstår jag hur fruktansvärt hopplöst det måste kännts för dem med den livlösa människa jag var, som inte verkade se, höra eller bry sig om någonting...
Mina minnen från den tiden är inte många men alla fina stöttande ord, alla kramar och alla tårar som kanske då inte verkade gå in gjorde faktiskt det.
När jag lyssnar på denna låt idag ser jag inte tillbaka på den där tiden med bitterhet eller avsky längre, jag ser det som en tid jag var tvungen att gå igenom för att nå dit där jag är idag....
Även i mina bittraste timmar lyssnade jag på denna med hopp om att allt skulle bli bra en dag och det blev de ju...bättre än vad jag kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi...
Så där håller jag faktiskt med dig min söta mamma
- allt går ju faktiskt om man bara vill...

Så om det är någon som läser detta som tror att det är kört...
DET ÄR DET INTE
Du måste bara våga släppa in förändringen i ditt liv...det är inte lätt, det kommer att ta tid men du kommer klara det...


SOFIE, här kommer den som lovat...



SÅ DU KAN NOG SLÄPPA DIN BALKONG ÅNGEST NU... HI HI...
Å NI SOM INTE VET, DETTA ÄR RESULTATET AV EN OFRIVILLIG FÖRRÅDS RENSNING.....
SLÄNGA, VAD ÄR DET??????

GOD MORGON KÄRA NI...

Å vilken  härlig morgon det är snart kommer Kristin så ska vi umgås =) ska bli kanon mysigt...

Sov uselt som vanligt på jobbet men vad gör väll det när man känner sig nöjd och glad när man går därifrån, inte ett skit, sova kan man ju göra när man är gammal eller.... hi hi....


Denna låt är morgonens ...vakna till låt... såå fiiin

puss på er

MMMMMM

Så jävla skönt, har sovit ut rejält idag så nu är man pigg som aldrig förr...

Har haft världens konstigaste drömmar denna natt, har ingen aning om vad dock...ja ja

Nu ska jag göra mig iordning inför jobbet..

hoppas ni får en härlig dag =)

puss på er...

Så är det faktiskt...

Jag måste snart ha lite mamma och Micke tid..


Blir galen, va jag saknar er mycket...


Hur har ni det i helgen???

Nu fattar jag...

Handlade även på plantagen för 350 spänn idag, å vet ni vad jag fick för de pengarna???

En paket med 12 doftljus (väldigt fräsh doft dock) , 20 st större värmeljus, 2 lila blockljus, 2 små kaffe plantor och en svart plast växt grej...

JA Malin Persson å du undrar vart dina pengar tar vägen....


Busy, Busy, Busy

Precis hemkommen från jobbet igen... =)

Det är ju tur att man trivs och gillar sitt jobb så mycket som jag faktiskt gör för nu har jag ju då jobbat hela helgen + idag å sen blir det natten i mon (extra pass)..
Hann även med en fika med Sofie i morse vilket var så mysigt... blir så värdefullt då vi inte lyckas träffa så ofta som iaf jag hade önskat...  vi lyckas alltid jobba så olika att vi inte får till det helt enkelt så blir ofta en stund här och en stund där.. men nu har vi iaf bestämt att om det finns utrymme nästa vecka så ska vi träffas en kväll så vi hinner umgås lite längre...
var lite svårt att bestämma eftersom jag inte vet mitt schema för nästa vecka..
Vi har nämligen ändrat schemat (till det bättre för min del) så nu har jag gått upp till nästan 92 % från att jag haft 84% så ni kan ju förstå min lycka över detta =) känns helt underbart....

Sitter här å mumsar på en kebab rulle för å ställa sig å göra mat de blir det verkligen inte någonting med...så då får man unna sig skräpmat...

Min tanke var från början att jag å pappa skulle köpa en hylla ikväll( till sovalkoven) men nu har ju hans ljuddämpare på bilen pajat så de blir att åka till en "gör det själv mack" och jag kommer ju självklart bidra med min expertis i detta ämne... Eller inte...
Men ja ska vara väg visare för de går ju inte släppa iväg stackars pappa vind för våg här ikring...
Så är väll självklart man ställer upp.. hur underhållande detta däremot kommer att vara kan ju definitivt diskuteras jag får väll kedjeröka eller något några km bort... hehe...

Ingen rast ingen ro.... hihi.. fattar inte hur jag någonsin har kunnat äta en hel kebabrulle för efter knappt en halv är jag nu dö mätt...
Nä ni, nu blir det en luring på det ändå...




Min all helgona kväll....

Spenderar jag faktiskt nyktert (har ju varit lite väl mycket fest sista tiden) med mina flickor Ellen och Mia... just like the good old days...

Så himla festligt är det i alla fall...

Älskar er mina fin fina flickor =)

Hoppas ni alla där ute har en riktigt trevlig halloween...

puss på er alla sötnosar...

RSS 2.0