uppdateringen är ju inte den bästa nae

Har inte riktigt haft orken eller tiden så ni som klickar in här varje dag, tack för att ni fortsätter med det och jag ska se till å shape up =)
Heldag med jobb har det varit denna dag och blir så även i morgon, å ja det är andra helgen i rad, I know, men vad gör man inte för lite extra klirr i kassan!!
Gick hem från jobbet med underbara Therese, så skönt att avsluta jobbdagen med en promenix och planen är att jag även ska gå till jobbet i morgon då, ja vi får se hur det bli med den saken, är inte direkt känd för att vara morgonpigg haha..
I går var Mattias här, vilken underbar karl jag har är allt jag har att säga =)
Nu ska jag kolla andra avenyn, sen soooova så jag har energi till morgondagen!!
puss på er

Lugn och ro

Vilken underbar dag jag haft idag..
Jag har varit själv hela dan och bara njutit av lugnet. Det var verkligen på tiden. Inga planer, inget stressande, bara jag. Vad behövligt det är att man har sådana dagar ibland.
Skrivit jätte mycket idag och bra blev det med =)
Nu ska jag ta mig lite kaffe och skriva en stund till!!!
Hoppas ni haft en riktigt bra dag =)
puss på er

FÅR BARN VARA BARN?

Hörde denna låten för första gången när jag nyss var inne på Anitas blogg..
Det är inte ofta en låt förmedlar riktigt viktiga budskap.
Jag är ett riktigt textfreak så tro mig när jag säger att jag gått igenom en hel del, allt som oftast handlar det om lyckad, förlorad eller hopplös kärlek.
När jag hörde denna fylldes ögonen med tårar, för en gångs skull har det gjorts en låt med ett viktigt innehåll. Originalet slog igenom redan 1982 men den har helt gått förbi mig.
Givetvis har det med självupplevda saker att göra som får mg att reagera så stark. Men precis som låten förmedlar:

När lyssnar man på barnen, när tar man dem på allvar, när räddar man dem ???
Det är så otroligt mycket högre krav som ställs på barn och ungdomar idag. Det är en enorm skillnad bara sen jag växte upp och nej det är inte många år sen.
Media påverkar självklar barn mer idag, det är så lättillgängligt.
Hur många barn har framförallt tillgång till internet?
Jag tycker självklart om iden med bloggar eftersom jag har en själv.
Men där finns det överallt.
Tjejer som visar upp sina kroppar, skiver om deras utseenden, märkes kläder och sex.
Hur många tror ni ser upp till dem och vill vara som dem??
Jag kan tycka att med en blogg kommer ett ansvar.
Jag inser självklart att de flesta inte har en aning om att de kan påverka ett barn negativt med något som för dem är en kul grej och helt normalt.
Det jag hoppas är att skolorna är mer observanta för i takt med den rasande fart som kroppsidealen präntas in i huvuden på barn som är på väg att utvecklas måste ju någon finnas där och ta ner dem på jorden.
Jag blev utsatt för mobbning när jag gick i skolan.
Jag vet vilken otrygghet den skapar i en, hur den formar ens självbild på ett otroligt negativt sätt och hur konsekvenser av det jag var med om fortfarande finns kvar i mitt vuxna liv.
Jag vet hur det är att stå i skuggan och bli kränkt gång på gång för att jag inte levde upp till det kroppsideal som mina jämnåriga ansåg var normalt.
Det var dock ingen som tog mig på allvar.
Mina jämnåriga stod tysta bredvid, mina föräldrar förstod inte allvaret, mina lärare såg men gjorde ingenting åt det. Ja om man inte räknar att jag fick vara inne och vattna blommorna på rasterna ibland för att slippa dem som slängde ord efter mig.
Jag hoppas att föräldrar tar detta på allvar, att de både ser och lyssnar på sina barn.
Jag hoppas att skolorna gör någonting åt det, oavsett om det är mobbning eller att ett barn har problem hemma.
So take a step back and see the little people
They may be young but they're the ones
That make the big people big
So listen, as they whisper
What about me

What about me, it isn't fair
I've had enough now i want my share
Can't you see i wanna live
But you just take more than you give

leeeeedig

Underbart var det allt med sovmorgon idag.. Så behövligt...
Så var det tvättdags, borde kanske städa färdigt det jag påbörjade i TORSDAGS och diska HA, ja det tar ju ALDRIG SLUT, kära ni så här intressant är det här just nu.
Haft fina Mia här en sväng och blivit upplärd lite i Mac världen, om en stund kommer Fia lia och det var evigheter sen, hon hade mycket att berätta sa hon så nu räknar jag lugnt med massa roligheter eftersom det står rätt still just här så kan ja behöööva det..
vad gör ni för kul idag???

MAIA HIRASAWA

underbar underbar underbar

Trött som aldrig förr

Blev promenad hem efter jobbet så nu blir det sängen för i mon har jag ännu en arbetsdag väntande, skulle vara trevligt att vara lite piggare än vad jag har varit denna dag..
Har verkligen varit heeeelt väck men som sagt hoppas på nya krafter i mon...
Dessa fina fick jag av hjärtat igår:
Har inte direkt varit bortskämd med detta bakåt i tiden av de jag träffat..
Trodde inte jag brydde mig så mycket om det där men blev riktigt riktigt glad =)

Får ni blommor ofta? Får ni några alls? Bryr ni er om vilket??

Lite firande av fina Clyde

Blidde det igår och hon blev väldigt nöjd med presenten =)

Lite nyheter i sovrummet

Nya gardiner ca 250 kr/längd hemtex, är riktigt nöjd, blev mycket mysigare och mer ombonat =)

God morgon =)

Å städa blev det igår, har nu BARA kök+ toa kvar haha, ändå städade jag i vad som kändes som en hel evighet..
Idag kommer Clyde så jag får fira min flicka, tror jag hittat en perfa present men det återstår ju att se det =)
Har skaffat mig nya gardiner till sovrummet som jag ska pyssla med lite nu, kommer självklart bildresultat på detta senare (när det nu blir klart)
Vad ska ni göra idag??
puss på er

Min underbara CLYDE

Fyller hela 26 år idag

ETT JÄTTE GRATTIS TILL DIG SÖTNOS!!!!



okontaktbar

I alla fall denna kväll för nu är det storstädning alabama..
För fy fan vad här ser ut så nu är telefonerna av!!
Jag känner mig själv allt för väl och vet att jag annars fastnar där och det går INTE skjuta upp detta mer, har även ingen som helst tid till det heller förutom nu så ja...
Hoppas ni har det fint
Hörs i mon
puss på er

MAMMA ♥

Ibland behöver man bara få vara den där lilla lilla flickan som trillat och skrubbat sina knän på asfalten, står med tårar i ögonen och blir omplåstrad och älskad helt villkorslöst för precis den man är.

Hon vill hjälpa, vill finnas och vill glädjas.
När jag ringer till henne om ett problem (litet som stort) lyssnar hon alltid, dömer aldrig men kan alltid hjälpa mig vända problemet så att det ordnar sig för stunden eller att hitta en framtida lösning på det.
Ja hon gör allt och mycket utöver det som förväntas av en bra mamma.
Jag vill säga att det är långt ifrån en självklarhet att ha en sådan mamma så med detta vill jag lyfta hur mycket jag uppskattar min.
Jag vet att jag sagt det många gånger förr här men det är allt för lätt att ta saker för givet!
Gör inte det!!

Om ni har en mamma som jag glöm inte bort vad hon gör för er, glöm inte att säga till henne att du uppskattar och älskar henne.
Det ska enligt mig inte krävas en dag i almanackan för att kunna säga det.

TACK MAMMA FÖR ATT DU FORTFARANDE LÅTER MIG VARA DEN DÄR LILLA LILLA FLICKAN SOM SKRUBBAT MINA KNÄN OCH STÅR MED TÅRAR I ÖGONEN !! TACK FÖR ATT DU PLÅSTRAR OM MIG OCH ÄLSKAR MIG VILLKORSLÖST FÖR PRECIS DEN JAG ÄR!!!
JAG ÄLSKAR DIG!!!

Huvudet under fötterna

Ja eller nästan i alla fall!!
Blev promenad till stan efter nattjobbet och lunchade med världens finaste Anna, hem och in i duschen nu ett snabbinlägg för att strax ge mig iväg igen...
Nu ska jag Å min kära Therese ta vår vaccinations spruta... ja roligare kan man ju ha men men nu har jag ju bestämt mig så det e bara å köra...
Ja å sen efter detta ska det bli ett riktigt efterlängtat återseende med min UNDERBARA Sara!!
Är så trött så jag skulle kunna gråta en skvätt, ha, ja det tänker jag ju inte göra för har ju en härlig kväll att se fram emot!!
Kommer nog bli riktigt ljuvligt att sova i sin egna säng i natt eftersom jag inte gjort det sen i torsdags så gissar på tidig däck haha...
Shit, nu måste jag kila puss å hej

Svenska Hollywoodfruar

HELT HYSTERISKT ROLIGT!!!

Galet slut men nöjd =)

Blev även promenad hem från jobbet med UNDERBARA Anna, gumman du är helt otrolig =)
Nu har jag försökt organisera upp packning inför helgen, ska till Mattias fred- månd vilket ska bli jätte mysigt, är första hela helgen så ja, jag njuter allt.
Lyssnar på Melissa Horns nya skiva som självklart är LJUVLIG, hennes röst är ja heeeelt enligt min smak..ännu en gång tackar jag Spotify!!!
Nä nu blir det sängen för jag är som sagt galet slut!!
Sov nu så gott/ puss på er
Hoppas ni får en riktig kanon helg Alex =)

Sista arbetsdagen denna veckan =)

Va kanon mysigt igår med söta Sofie hon hade med sig denna LJUVLIGA Sushi:
MUMS
Jag är så trött så jag tror att jag skulle kunna sova dygnet runt nu för tiden, fattar inte vad som hänt med mig..
Men men, trotsar tröttheten för fjärde dagen irad och går till jobbet.. Borde rimligtvis vända någon gång eller hur?Idag får jag trevligt nog sällskap av fina Anna med =)
Nä lite kaffe sen måste jag kila..
vad ska ni göra för trevligt i helgen??
puss på er


Nu e den här =)

Å här kommer även mitt allra första blogginlägg från min sprillans nya underbara ljuvliga Macbook =)
Nu ska jag BARA lära mig hur den funkar med, haha, ja och det är minsann en omställning, i jämförelse vad man är van vid för mycket är VÄLDIGT omvänt!!
Det jag hittills upptäckt och ÄLSKAR
- Tangenterna, de är riktigt sköna att skriva med
- Musikinställningarna som ligger på tangentbordet
- Iphoto där det är ansiktsigenkänning och väldigt bra redigeringsmöjlgheter
- Att datorn även är URLÄCKER
Ja ja nu hinner jag inte med detta mer för måste verkligen ta tag i hemmet..
Vad fan hände med denna dan egentligen??
Gick hem från jobbet, hämtade datorn på vägen (mina armar var så lagom roade av att bära hem den från stan)
Sen var fina Anna här på Kaffe, ja å sen började jag sortera en massa skit å sen hamnade jag här då å ja jag är så trött i huvudet så har ingen koll alls... haha...
Men nu får jag som sagt sätta fart för Sofie kommer ju sen för en rejäl myskväll som kommer innehålla SUSHI (wohooo de e grejer det) och så Greys självklart och ett VÄLDIGT trevlig sällskap =)

YOU LIKE???

BLÅSIGT OCH KALLT

Men nu blir det att bege mig till natt pass på jobbet, trotsar vädret och går även idag så är lite smått stressad..

När jag väl vaknade idag (ALLDELES FÖR SENT) så visste jag inte var jag var...
Hm kan det ha att göra med att jag nu för tiden sover på tre olika ställen haha..

Datorn har nu kommit så den hämtar jag ut i mon =)

Ha en riktigt trevlig dag!!!

puss på er


computer on the way

Tog tillslut ett beslut gällande vilken dator jag skulle köpa:

Å NJUTER DET GÖR JAG

För visst är det en underbar en???




Hemma en kortis

Snart dags att gå till jobbet..
Att gå känns lagom motiverande med tanke på att jag höll på att blåsa bort när jag nyss gick hem från tåget men men måste ta tag i den där motionen!!!

Nu har Mattias och jag fixat iordning flickornas nya rum och det blev SÅ FINT!!
Synd bara att jag inte får se deras reaktioner i em, men får ju träffa dem i helgen och antar att "smekmånaden" inte hunnit lägga sig tills dess =)

Ja ja en snabb kaffe och sen off and away..

puss på er


FOTBOLL? NAE DONT THINK SOOO

Hela hysteriska Sverige sitter bänkade men icke jag icke...

Mina fin fina flickor sitter i vardagsrummet å hejar på Sverige medan jag varvar tvättstugan med körslaget (tur man har två st tv) och några ord med flickorna.. haha.. socialt va??

Ja fixar det inte, jag säger bara: våga vägra fotbollen =)


HAHAHAHAHA!!!!


Tack Lisa gumman



För en underbar kväll å denna ljuva blomma =)

puss på dig!!!

Har ni sett de???

Nya avsnittet av The Hills???

Ja det är ju DRAMA som aldrig förr men om det är till det bättre är tveksamt.

Tycker mest det var skrikigt, eller va fan sa jag nu, har jag gått å blivit gammal å gnällig??
Haha, nä det är nog ingen risk.
Att Kristen kom in i bilden igen gjorde det INTE till det bättre iaf för enligt mig gick det nog tyvärr i graven när Lauren försvann!!

Vad tyckte ni??

Klarar bara inte av..

Americas funniest homevideos..

Har vi inte stått ut med detta urlöjliga program länge nog nu??

Jag fixar inte hans käcka vidriga röst!!

Värst av allt; han tror ju att han är rolig med..

URK!!!

En klar favorit:




Underbar dag =)

Det hette att Erika skulle hämta mig efter jobbet vid tolv och att vi skulle handla!
Sen hette det att vi skulle ta en fika!
Ja å sen blev det Coop, Ikea, lunch, fika och en massa massa massa underbart tjötande, hon gick nyss och klockan är nu då fem.
Ja du hjärtat mitt när ska vi lära oss:
VI KAN INTE UMGÅS EN LITEN STUND.. haha...
Du är UNDERBAR!!!

Nu ska jag vila mina sjukt trötta ögon för att sen träffa fina Lisa en sväng..
Är ju snart dags för bebbens nedkomst så vi får ju passa på nu innan det hektiska börjar =)

Ps. märk väl att jag hann skriva hela detta inlägg utan att datorn ballade, tackar för det.


Greys anatomy

Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt???

Jag hade förväntat mig mer lip-framkallande scener efter Georges död, är jag ensam??

LOVING IT

Kommer ni håg denna, den e ju en riktig höjdare:




Nu är det snart dags att bege sig till jobbet för ett nattpass, hoppas ni får en riktigt härlig dag
puss på er

Mysigt fm besök





Teres fina Hugo och Ebba som har blivit så stora, jisses va tiden går...
Å busat slut på mig har de gjort fullständigt =)




Load up your bullet

aaaaaaaa jag blir fullkomligt GALEN!!

Hade till min stora lycka kört igång ett nytt avsnitt av the Hills när datorn börjar tjuta och när jag säger tjuta så menar jag TJUTA....
Fan fan fan fan fan fan vi vet ju alla vad detta betyder, den är körd, kaputt, slut, over, you name it..
Kan ju inte flytta på den förän det fruktansvärt irriterande ljudet sätter igång...
Garantin är över, den har segat ner sig totalt så detta innebär en ny dator.

ALLA HÄR SOM KÄNNER ATT DE HAR RÅD MED DETTA KAN JU RÄCKA UPP EN HAND!!
INGA HÄNDER DÄR INTE, NEJ INTE DÄR HELLER NÄ..
MEN OM DET MOT FÖRMODAN ÄR DET SÅ FÅR NI MER ÄN GÄRNA GE MIG EN!!

Å som om inte detta räckte kom det till min vidriga insikt att mitt mobilbatteri börjar balla ur då den logiskt sätt inte borde vara urladdad redan...
När jag då ska ringa från hemtelefonen ja men då dör väll SJÄLVKLART batteriet på den med, förvånad någon??
Behöver jag även påminna er om att det inte var länge sen alls jag var tvungen att investera i en Ipod för att den andra var körd...

Om nu saker och ting nödvändigtvis ska djävlas och gå sönder, måste det verkligen vara såna här billiga saker det ska handla om då???
Tack gode gud att jag tecknade försäkring på tv:n iaf.

Ja å där kom det, tjutandet är igång igen, jag rörde den inte ens...
Nu ska jag lägga mig och gråta en skvätt nä då men skulle lugnt behöva skrika lite... för arg blir man ju och det värsta av allt är att det hjälper ju inte ett enda skit för faktum kvarstår, jag måste ändå köpa en ny dator...

I mon blir det och beställa en ny, med karln i telefonen (som förhoppningsvis behåller laddningen) då såklart haha för det vågar jag minsann mig inte på själv!!

Ja jag är fan så bitter men det går över tills i mon, hoppas jag haha

Tack och hej å ja puss på er

RESULTATET AV MÅNDAGENS KLIPPNING



Är mycket nöjd, som vanligt =)


Huvudvärk

I stora lass, nja så heter det ju knappast..men en sådan har jag iaf...
Tung i huvudet å börjar bli snorig... men HALLÅ jag går inte med på att bli sjuk igen.. nej det gör jag faktiskt inte så sätter hoppet till echinagard..

Jobbhelgen är avklarad och efter det en mkt trevlig fika med Erika ♥

I mon är det upp tidigt IGEN för då ska jag klipppa+ slinga håret + berömma min söta frisör för hennes medverkan i körslaget såklart =)

Sen är det en garanterat super mysig frukost hos fin fina Anna och sen bär det av till Mattias till min stora glädje!!!
Jag har helt enkelt en kanon dag i mon att se fram emot jag...

nu måste jag sova, sov gott på er!!!




KÖRSLAGET

Jag är INTE den typiska människan som följer denna typ av program men detta har jag faktiskt kollat på någon gång innan.. tro det eller ej.. haha...tycker det är charmigt...

Min frisör var med denna kväll å shit va snygg hon var!!!
För er som missade det kolla in kören hon var med i: AMYS KÖR
Vilken energi dem hade, helt sjukt bra enlig mig iaf så jag röstade till och med!!!

Carolines körs framträdande var riktigt kul och Rigos körs otroligt festligt de andra var inte min coup of tea...

Så jag njöt ju REJÄLT med att det gick så bra för Amys kör =)


Vad tyckte ni???


Den där kärleken♥

Tänk vad den gör med en egentligen.
Upp kvart i sju, frukost med min fina och gosande med 2 ljuvliga ungar innan det var dags att åka till tåget.
Kom på mig själv med att jag suttit och smålett hela vägen hem, och resan tog då 75 min..
Väl framme så tog jag promenaden längs med vättern hem och bara njöt med hur fint livet kan vara!!!
Till denna historia hör att jag sovit som en kratta i natt och är i normala fall INTE morgonpigg någonstans..
Ja allt detta mina vänner är knews to me, visste faktiskt inte att det kunde kännas så här =)



Här hade vi vår första date...

Nu till något annat! Jag fick klipptid måndag morgon...wieeee.. ÄR SÅ PÅ TIDEN...
Men nu, nu har jag en hel helg framför mig av jobb, jobb, jobb..

Vad ska ni göra för skojigt???


Stekardelen, nästa sommar lär dem sitta här igen i sina stolar med solbrillor och backslick haha...





SÅ SANN

Köpte denna genast på Itunes, UNDERBAR!!!




SANS SOUCIS

ÄR NAMNET PÅ PRODUKTERNA JAG FICK AV SOFIE:

ANSIKTSRENGÖRING OCH ANSIKTSVATTEN




DEODORANT + HANDCREME

A little bit of shopping


Denna sköna tröja köpte jag för 199 kr på H&M finns i fler färger


Denna mascara är KANON kostar 220 kr och finns på Kicks


Å så här blidde stolen:


Jag är SUPER nöjd!!!

MIN FÖDELSEDAG:

Började dagen på jobbet vid sju och hann inte mer än att öppna dörren förän jag hörde Annas ljuva stämma: GRAAATTIIIS!!!!
Hon hade fixat i ordning en jätte mysig frukost, sötnosen!!!

Sms:en fullkomligt haglade in, det första trillade in 00.34, ja å sen fortsatte det hela dagen både på mobilen, bloggen och fejjan.
Det är ingen risk att man känner sig bortglömd när det är så många som grattar en =)

När jag väl kom ifrån jobbet typ 2 timmar efter jag slutat (ja jag satte igång med ett städprojekt som jag tyckte var himla nödvändigt just denna dag haha) så hann jag inte mer än hem förän Mia kom:



Såna här smaskiga hade fina hjärtat med sig:



Sen kom mammsen och vi åkte upp till A6 för att köpa present till mig!!
På ON OFF hittade jag en kamera som bara skrek MALIN så den blev det..


Visst är den fin??

När vi sen satt på bussen hem skulle jag skriva ett sms och insåg att jag visst hade köpt en i samma serie som mobilen utan att ens reflektera över det... jag är ju för härlig ibland.. haha...

Söta Sofie trillade även hon in:


Detta underbara kit fick jag av min gullegris Sofie:



underbara mamma brun som en pepparkaka


Å få till en bild när jag INTE blinkar är minsann inte så lätt, för att denna skulle komma till fick vi alla gå igenom följande :


Jag är egentligen normal jag LOOOOVAR!!!

Sen kom även Micke och då blidde det en rejäl salladsbuffe:



Jag och Sofie avslutade självklart dagen med Greys anatomy, what else???

Vem behöver en fest efter allt det här, inte jag och inte i år iaf!!!

Alla ni som finns i mitt liv;
Ni är fantastiska, ni är unika, ni är ALLT!!!
Tack för att ni är just dem ni är, all min kärlek till er!!!!



dagen innan uppvaktning =)

Till mötet i tisdags hade dem gjort tårta, jag var inte beredd på det någonstans så när de ställde sig upp och skulle sjunga var jag nära att göra detsamma tills jag insåg att oj det är nog mig dem sjunger för.. haha det är INTE lätt att vara blond alla gånger...
Visst är dem underbara mina arbetskamrater?!?

På kvällen bjöd jag Erika och Mia på middag:Potatis och kokt lax
Ett suveränt middags tips, den är riktigt god!!
De hade med sig fina presenter med:


mango body butter som luktar gudomligt


LJUVLIGT nattlinne

Massa tack och pussar och kramar till er!!!




ONE WORD





Jag utmanar följande:


ANITA

MALIN

SARA

KAROLA

ERIKA


OKEJ MINA FIN FINA LÄSARE NU ÄR DET ER TUR
!!

GE MIG ETT ORD, ETT ENDA ORD SOM NI TYCKER BESKRIVER MIN BLOGG SÅ BLIR JAG HIMLA GLAD =)





RSS 2.0