många upplösta knutar

har det blivit i helgen, både av sladdar och annat!!

Fina M fixade bla min sladdhärva i lägenheten så nu behöver man inte oroa sig för å snubbla när man kommer hit =)

Nu ska jag snart gå till jobbet och eftersom det tar en stund e det nog dags å sätta fart här nu!!

Ha en fin dag - puss på er





OCh så va det BOSSEN



Såklart....

Nu får ni ha en trevlig kväll /natt.. bye bye baby!!!

puss på er =)

Kvällens höjdare...

Å detta va precis vad jag behövde med mina underbara flickor Erika å Mia=)




Red stripe

Varit en sväng på stan å systemet..


denna öl is the shit, de har varit sommarens öl för mig de...Ja Sofie, ja vet men nu kommer jag uppenbarligen ihåg vilken det va haha...
Blir en sådan som sällskap när ja fixar till mig men sen blir det rose..

Nu ska jag ta tag i att skala räkor... först en cigg å en kaffe tror jag dock!

Fridaaaaay...

Nu är natt passet över till min stora glädje eftersom det innebär att min helg börjar!!
Börjar ledigheten med vila, är sjukt  trött och  måste ju ha energi till kvällen när de fin fina flickorna Erika och Mia kommer.

I morse fick vi glada nyheter på jobbet, en efterlängtad flicka har kommit till världen, så stort grattis till den nya familjen =)

Vad ska ni göra för kul i helgen???



PAYDAY, WIEEEE..

Nu kommer snart Sara, å det var verkligen länge sen så ska bli jätte mysigt, sen är det natt jobb..

Massa roligt å se fram mot i helgen me Mia å Erika i mon å M på lörd-sönd, kan knappt bli bättre hihi...

Nu ska jag betala eländiga räkningar..

ha en fin dag, puss på er

Put your arms around me- Jens Lekman

UPPENBARELSE

Nu vet jag vad det här med inskaffandet av hemtelefon ska lära mig.

Fick nyss ett samtal från telefonförsäljare nummer två i ordningen. Var precis som förra från ett elbolag som minsann tyckte att det var självklart att jag skulle välja deras bolag för att de va så bra å billiga å skulle ge mig en månad gratis å skulle dessutom ordna allt och jag behövde inte göra mer än att säga ja.

Dem ska lära mig att säga nej.

Börja lära mig, har klarat två av två, mycket bra!!

En fråga: NÄR ANDAS DEM??


Dansar aldrig nykter


Är väll ändå ett klassiskt uttryck som förutom Magnus Uggla, jag och väldigt många andra använder sig av.

Visst det har väll hänt att man varit ute nykter (jo några ggr har det faktiskt hänt).
Man ställer sig på dansgolvet och känner sig som en stor tönt för hur va det nu man egentligen rörde på sig till musik?Man ser alla fulla å glada som skiter i vilket men man kan bara inte. För ALLA står ju verkligen och iaktar just mig eller inte men ja ni vet...
Då slår det mig; vad gör alla??
Man går ut å åmar sig till musik med en massa främlingar.
Ja sen glömmer man ju det till nästa gång man står där med alkohol i kroppen och tycker att man rör sig så där otroligt sexigt.
Hur som haver är det ju iaf sjukt roligt när man väl är där ONYKTER.

I fredags var jag på länsdans för andra gången och det är av förklarliga själ inte på samma sätt.
De har ju inga gränser så varför har vi det??
De gör det dem känner för, de tänker inte att något är pinsamt.
Det underbara är att man upptäcker att man släpper på sina egna gränser. 
Det är tillfällen som dessa jag blir påmind om varför jag älskar mitt jobb.


Där bryter jag min ståndpunkt för där dansar jag GÄRNA NYKTER och skäms lite för att jag är så töntig annars.

JAHA

Ja å tiden går, här sitter jag fortfarande och försöker hitta på livsviktiga ursäkter för att INTE behöva ta tag i mitt hem...

Läst senaste inläggen på bloggarna jag följer, skrivit detta meningslösa inlägg och kollat mailen tre ggr å fb ja kanske tre ggr med..konstigt nog har det inte hunnit hända något på 40 min...

Ja som ni förstår är dem slut men jag skulle nog behöva lite kaffe innan med va???

Tips från coachen


Jag har börjar följa en helt UNDERBAR blogg.

Så om ni är sugna på att läsa om en jordnära, härligt fräck och galen en som kallas Gullan..

kika in här


Jag diggar henne stenhårt =)

Load up your bullet!!!!

Har nu jobbat hela helgen, kom precis hem efter att helt oväntat även jobbat natten.
Va ju så att fina Anna hade roligare saker för sig så då blev det väldigt oväntat bestämt på em. 
Jobb helgen kan sammanfattas med ett ord - underbar!!!
Ja å Anna-panna gick till jobbet både på lördagen å söndagen vilket ledde till att man var vaken när man kom dit för en gångs skull och de stora + i kanten var ju såklart motionen innan frukost med =)

Denna låt har jag haft i HUVUDET HELA HELGEN och tilläggas kan att jag inte har hört den nyligen utan den bara dök upp från ingenstans, så det var lycka å äntligen lyssna på den så den kanske tar å försvinner sen... Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR den men börjar bli måttligt trött på å ha den surrandes i huvudet.. Den ger nog dock välbehövlig energi till denna dan för nu är målet en garderobsstädning, tvätta, städning, å Söta lilla syster =)



Sofie kommer du ihåg??? vill minnas att den var en av våra stora favoriter ett tag!!!

Puss på er

räknar ner alla redan...

Väldigt trevligt nog kom fina Erika till mig så nu blir det en härlig lunch innan helgen börjar..
Å nej jag är faktiskt inte ett skit motiverad inför denna jobb helgen.. men det kan man ju å andra sidan heller inte alltid vara...

Så ni som är lediga ha de nu så HIMLA trevligt i helgen!! Bitter?? Nej, inte jag inte....

Puss på er


Puss på er

Ville bara säga godnatt till alla mina fina, ja er alltså =) Sov så sött!!

Hann inte mer än å säga hej till Ellen förän det oundvikliga kom ikapp mig haha... GUESS WHAT??
Ja rösten är borta... kraxar som en kråka som jag tydligen gör nu för tiden när jag får ont i halsen...
Men som Ellen uttryckte det, du kan ju iaf njuta med att du låter het när du är hes... Ja njuta är väll en överdrift.. men underbar är hon allt =)

Nu blir det som sagt sängen, planerar att somna till det underbara 24 säsong 2 som M va snäll nog å låna mig =)
Ni kommer väll ihåg hur jag blev förra gången jag trädde in i 24 världen

om inte läs detta  

Love is all around!!!

Igår blev det seeent, alldeles för sent för attt börja jobba vid sju i morse.. Var vedervärdigt minst sagt men hade en underbar kväll igår med Ellen så det var ju lugnt värt det!!

Segade mig igenom timmarna på jobbet för att inta en mycket trevlig lunch med fina Troppan, då vi körde pesto pasta å så självklart kaffe på det.. Mycket givande tjat även där =)

Ja å nu sitter lilla syster här så ska väll snabba på lite med detta...
Vi har precis gått runt Rocksjön å lyckades med nöd å näppe missa blodomloppet, det tackar vi för även...
Nu blir det RÄKOR RÄKOR RÄKOR RÄKOR wieeeeeee, I´m loving it....


Denna ljuvliga skapelse - inom räckhåll



Om 1-3 arbetsdagar är den min =)

För tillfället har jag min rosa med en död display som har fastnat på en spellista med endast fem låtar... Å ja, de låtarna e jag är måttligt trött på!!
Längtar efter musik på väg till å från jobbet  (bussen utan musik är döööden) å framförallt till å köra igång med mina power walks igen!!!

Så bevisligen har jag lämnat mitt ÄLSKADE ROSA för en stund (iaf när det kommer till Ipod) å förnyat mig lite..

Jag njuter som aldrig förr, GÖR NI??????

En rejäl svettlurk!!!!

Förpestade även bussen när jag och Ellen var på väg hem till mig!!

Självklart kände denna karln att han skulle hålla sig i "ledstången" som var vid mig så att jag och Ellen fick känna riktigt ordentligt på denna vidriga lukt...
Hur svårt är det att tvätta sig under armarna å använda deo???
Jag bara undrar...

ja kan inte annat än att hålla med dig...

Min brors sambo, Anita skrev om denna låt på hennes blogg  för ett tag sen... 


Nu när jag har skivan kom jag på att det var därifrån jag kände igen namnet... Matt Nathanson är lugnt en ny favvo... Så Anita; självklart val!!


VAR BARA TVUNGEN

Att stjäla dessa LJUVLIGA bilder på min lilla brorsdotter från hennes fina mamma.. Va ju länge sen ni fick se det lilla livet som har växt en hel del!!!
Finns ingen som hon ♥




Nu har tänderna börjat komma me =)


RENSAR BILDER


Å hittade dessa ljuva ♥


Meja med mamma Lisa


Could sleep forever......

Jag har ju då spenderat mina dagar hos M.

Vår första helg tillsammans har jag varit krasslig.
Har verkligen inte orkat någonting, va ju precis så jag föreställde mig det... eller inte...
Trots detta har det varit helt underbart vilket i min värld iaf säger en hel del!

En trött, yr å febrig men ack så nöjd Malin säger nu godnatt!!

Hoppas er helg varit fin =)

puss på er






Seven pounds

Skakande vacker,  gåshuds bildande repliker, laddad med en målmedvetenhet som inte är av denna värld...

SE DEN!!!! Du kommer inte ångra dig!!!


NJUT!

världens yngsta föräldrar


EN FRÅGA ELLER TVÅ???

Så nu blir det snart å sova som aldrig förr...

Innan ikväll när jag avklarade diverse städuppg på jobbet lyssnade jag i vanlig ordning på Match..
Kommer självklart inte ihåg vad programmet heter men de brukar iaf slänga upp ett ämne och sen diskutera reaktioner och tankar lyssnare har om detta.

Dagens ämne var om hur viktigt det är att bry sig om hur man ser ut när man är i ett förhållande..

Då var det iaf en tjej som tyckte att hennes karl fixade iordning sig för ofta istället för att gå runt i mysbrallorna. 
Då undrar jag: ska man verkligen klaga om ens karl anstränger sig för att vara fin för en??? Det borde man väll se som något positivt eller??? Ja så länge han inte står där jämnt å ständigt och dyrkar sin egen spegelbild men ja, ni fattar.

Vad tycker ni??? Hur viktigt är det?? Hur är ni själva??


Nu är det ett arbetspass i morgon sen hem till mammsen å Micke där lille brors fina familj kommer finnas till min stora glädje, dagen slutar heller inte där för sen iväg hela helgen till M =)

Ja så denna helg är helt enkelt något att längta efter vilket jag som tur e inte behöver göra särskilt länge =)

puss på er


Så att...

Idag blir det en riktigt lugn å mysig dag =)

Hörs i mon!!

puss på er

LÄS DETTA

haha å tänk er för =)

!!!!!

Jobbat morgpn å haft en kanon dag med Sofie efter det.... nu vila... vedervärdig magkatarr...
Vad gör ni för skoj idag då??

puss på er

ååååå

LJUVLIGA kids =)

Har varit en helt underbar dag...Fika i Axamo, donkan å mys framför teven...

Nu är det även en sjukt trött Malin som säger godnatt!!

Puss på er

GO DAG!

Vilken kväll igår flickor, LOVELY!!!

Firade Johannas fördelsedag å det får man ju betala för idag.

Samma visa varje gång... vaknar å känner nöjt att det blir en bakisfri dag sen inser man att HA WRONG... mår piss haha men det har jag inte tid med för nu kommer snart trevlikgt  besök =)

SHAPE UP MALIN

puss på er



NICE AV MIG!!!!

Nu har jag STORSTÄDAT i hettan, fy fan va duktig jag är!!!!!

Så nu e det riktigt fräscht...lagom till söndag å två små hihi...

Erika står för matlagningen = hennes underbara gryta å jag är såå hungrig så det ska bli LJUVLIGT!!!

I mon e de jobb för hela slanten!!

puss på er

ser ett mönster

sjukt mycket musik här på bloggen det senaste...

Har jag inget mer att säga???????


GRATTIS GUMMAN!!

Johanna fyller hela 26 år idag... hurra hurra hurra!!!

puss på dig sötis

EN KLAR FAVVO



God natt.

...

.

I freeedags



Hade jag å Mia det så här mysigt,
Fransk kebab från chicki mama, ettt glas rött å denna film på det med Meg Ryan som var riktigt mysig..
WHAT A NIGHT =)

ÖPPNA ELLER INTE


Här är det, det heeliga städskåpet haha... frågan e om man pallar...
Nu blir det lunch med mammsen å Micke sen date med fina Troppan
Beslut om städ får bli sen haha
vad ska ni hitta på ???

Puss på er

Lacoste - touch of pink


UNDERBAR

NO NO NO

Jag å Mia har nu genomlidit helvetet på jorden ja eller nästan haha...




TITTA ALDRIG PÅ RACHEL GETTING MARRIED
VÄRSTA VI NÅGONSIN SETT...

that´s all ......
soooov gott!!!


......

Kaffe vid vattnet
Baksmällan (som var fantastiskt rolig)
Emmylou Harris
Frukost på balkongen  

kan inte bli bättre....

SEE YA TOMORROW

Nu åker jag till... haha det får ni inte veta än...

Ha nu en riktigt härlig dag för det tänker jag ha =)

puss på er


RSS 2.0