BE DELICIOUS

Jag är lite av ett parfym-freak och har så varit i många år...
Att gå någonstans utan parfym är helt otänkbart för mig, det piggar upp och man känner sig så mycket fräschare..

Mina favoriter♥



L´EAU PAR KENZO



FLOWERBOMB VIKTOR AND ROLF



CALVIN KLEIN EUPHORIA



LACOSTE TOUCH OF PINK



Nu ska jag hämta ut en parfym jag inte använt förut som luktar som den heter (BE) DELICIOUS, beställde den från parfym.se

http://www.slapiton.tv/acatalog/Perfume_DKNY_Be_Delicious_250.jpg
Av DONNA KAREN

Nu måste jag skynda mig på lite grann men ha en fin dag hörrni ni ♥

Vad använder ni för parfym/ parfymer??





Njut nu med att helgen/ fredagsmyset närmar sig!!!

Det som skulle vara en delad tur blev en hel dag men det var ju tur det så jag får ihop mina timmar =)
Nu är det äntligen dags för några lediga dagar.
I morgon kommer pappa och lillebror på besök hela dagen och det ska bli riktigt mysigt . Efter det blir det som sagt kärleken och vad jag längtar, 9 dagar utan honom är ALLDELES för länge...

Jag har inte så mycket och skriva om nu för tiden (som ni säkert märkt) därav alla youtube klipp sista tiden, ja inspirationen kan ju inte vara på topp jämnt och ständigt.

Nu ska jag sova sova sova sova men lämnar självklart i denna youtube-anda ännu ett klipp till er:


Underbar låt, underbar film..

Ni har väll inte missat varken låten eller filmen hoppas jag?!?

God morgon!!!

Ja mina vänner nu är det dags för den tionde dagen på jobbet i rad sen är jag ledig ledig ledig och det tackar jag för.. ska bli sååå otroligt skönt =)

I helgen beger jag mig till kärleken vilket även det ska bli minst sagt underbart ♥

Vad ska ni göra för trevligheter??

Urval av dagens energi musik



Dessa och många fler tar jag med mig och går nu till jobbet.
see ya tomorrow

LJUSEN ÄR TÄNDA







Den lugna på musiken är igång och så även kaffebryggaren.

Idag ska jag ha en Malin dag, jag ska BARA tänka på mig själv och ta det lugnt för det är minst sagt behövligt nu.
Är värdelös på just det, men det måste man (SKÄRPNING MALIN) så nu är det dags och kan knappast vara mer passande än nu då jag precis kommit hem från jobbhelgen.

Helgen har gått fort, jag har varit otroligt effektiv om jag får säga det själv och det får jag ju =)
Är alltid så skönt att åka hem när man känner att man fått mycket gjort.

Bytte i all hast plats på tavlorna i köket och ja det blev en otrolig skillnad, till det bättre tycker iaf jag.

Är inte detta världens vackraste låt??



Den finns ju som säkerligen är bekant i mängder av versioner men jag gillar denna starkt..
"Å ja Mattias jag vet att du gillar Leonard Cohen´s bäst"  =)

Espen Lind är enligt mig helt fantastisk, han har ju även gjort denna som jag är helt GALEN i



Ha nu en fin dag alla mina UNDERBARA

Bebisar jämnt å ständigt =)

Igår va det Lisa som kom på besök med hennes lilla Noomi ♥





Både mor och dotter är svårflörtade (inte mycket för det där med att le på kort) men ja riktigt söööööta är de allt bägge två =)



puss på er

Hemma efter natt jobb, sovit som en kratta av föklarliga själ..
Nu blir det å försöka få lite vila ikväll styr jag mig hem till underbara mamma och Micke ska bli så härligt att umgås med dem. Har sen en helg med jobb framför mig.

Vad ska ni göra för trevligt i helgen?

Så ja god morgon eller för mig då sov gott!!

2012

Jag såg denna FANTASTISKA film igår med fina Anna, å va spända vi var HEEELA filmen lång...
Båda satt å höll ett krampaktigt tag i våra sjalar haha, vi såg nog ganska roliga ut!!
Den är otroligt mäktig och en av de absolut bästa katastrof filmer jag sett om inte tom den bästa!
Var inga "tråkiga pauser" utan det hände något hela tiden.
Vi var mycket nöjda när vi gick hem, var ett väl värt biobesök, för på bio ska den definitivt ses.


SE DEN, DET ÄR EN ORDER =)

Om ni redan sett den vad tyckte ni???




DETTA ÄR ANLEDNINGEN

TILL VARFÖR JAG ÄLSKAR KENT



Jo jag lever faktiskt..

Ja om någon undrar då hehe.. 

Dessa dagar med karln och hans barn (med mycket kärlek men självklart trots på det med) har bestått av besök av hans syster (som för övrigt var helt UNDERBAR) och ett kalas med hans familj för lillpluttan idag.

Mina presenter gick hem riktigt ordentligt, lila Hello Kitty vantar och en liten tillhörande väska innehållande armband, spännen och snoddar.. Behöver jag säga att hon sken som en liten sol och nöjt spatserade runt med sin väska och kallade sig själv för mamma =)

För min del har dagarna även bestått av feber och illamående så min energi har inte direkt existerat för bloggen..
Men nya tag i veckan då jag inte accepterar att febern fortsätter härja loss i min kropp!!

Jag hoppas ni har haft en riktigt fin helg!!

puss på er

HYSTERISKT ROLIGT!!!

Jag skrattade så jag tjöt när jag såg detta igår, denna kvinna är ju UNDERBAR!!
TITTA OCH NJUUUUT!!!


VÄRLDENS GOASTE FELIX



I en tröja från mig, sååå sööööt han e =)

DAGENS FESTLIGA!!!

SMS (från fina Emelie):

Till alla kvinnor: För att undvika svininfluensan måste du neka att ha sex med mammagrisar, soffgrisar, skitgrisar, mansgrisar och gamla grisar. Sprid detta meddelande vidare till så många kvinnor som möjligt så att vi får ett slut på svineriet =)

BESÖK: LJVULIGA KRISTIN

POST:


Dagens mindre festliga: Feber men ja, det festliga överväger ju lugnt =)

mmmmm

Ljuvlig låt, tänkvärd text och en varm kram från elementet till er fina människor därute...see ya tomorrow!!


HANTVERKARE I DUSCHEN IGEN

Nu börjar detta bli läskigt, riktigt läskigt!!

Ja denna gången stod jag inte i duschen, denna gången hade jag faktiskt kommit ur duschen när det ringde på dörren.
Jag sod som tur väll var och höll i en tunika jag kunde slänga på mig men allvarligt talat.

Vad är oddsen??

När de säger att de kommer någon gång under dagen, hur fan lyckas de pricka in de få minuterna runt min dusch??

Jag öppnar i tunika med rufsigt dyngsurt hår och den stackars hanverkarens kommentar var:

- stör jag eller??


Sätter nu hoppet till:

http://www.shopping4net.se/Common/PCCs/Products/Grpx/H4Net/Img-HCSA2-GM-500_1.jpg

Snabbvisit hemma

Vilken UNDERBAR morgon, Anna och jag tog promenaden från jobbet och hem till henne där hon bjöd på en MINST SAGT LJUVLIG frukost!!

Så nu har jag precis kommit hem för att snart möta upp Sofie =)

Måste ta en sväng till hälsokost för denna trötthet håller INTE ... Detta är verkligen sinnessjukt, att min kropp skriker efter vila mitt på dagen.. det är inte jag.. så här kan jag inte ha det...

Vi får väll se vad jag kommer hem med för spännande preparat haha!!!







Sleeping beauty

Vet inte om jag berättat om mitt sömngående för er??

Jag kan INTE under några som helst omständigheter somna i ett tyst rum, tro mig har testat såååå många gånger men det fungerar inte så jag har därför gjort det till en trogen vana att somna till teven.. Nackdelen med det är avsaknaden av en timer och att den står på hela natten..
Nu lägger jag istället in några avsnitt i en spellista på datorn med någon serie (för tillfället alla älskar Raymond) som är lättsam och som inte käver någon tankeverksamhet och så somnar jag så sött så.. Himla bra det =)

HUR SOMNAR NI LÄTTAST??


Var så duktig idag så jag trotsade vädrets makter (som verkligen inte var på min sida med regn och rusk) och gick hem från jobbet, tröttheten besegrade mig sedan även denna dag och det blev sova av på efter middagen men ja nu är jag helt slut igen inte så oväntat hehe så nu blir det sängen och Ray då såklart =)

SOV GOTT!!!

TIPS SÖKES

Var otroligt skönt med promenad till jobbet men tröttheten den består...
Har enligt erfarenhet och vanligt vett kunnat konstatera att det oftast är brist på motion som gör en trött och en bra kost med självfallet, när jag nu då uppfyller dessa och tröttheten inte ger med sig undrar jag:

Är det någon av er som kan tipsa mig om ngt naturläkemedel som gör en piggare och SOM FUNKAR??

Sov gott fina ni =)

Måndag

Lagom motiverad inför en ny vecka ska jag ärligt säga, rimligtvis borde ju en sån underbar helg i bakfickan göra så att motvationen hamnar på topp... men icke...

Det är nog den där motionen som saknas gissar jag på så blir promenad till jobbet även denna dag, har som tur är MASSA härlig musik att gå till nu!!!
Den pumpar upp takten och därmed sinnet =)

Blir bla det här:





REMMBER??






UTMANAD!!!

Utmana 5 personer och berätta det för dem,
samt för personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Om personen som utmanade dig har ett namn som
börjar med samma bokstav som ditt,
får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar 2 ggr.
eller skriva ditt namn som svar
(förutom fråga 1)

1. Vad heter du: Malin
2. Ett ord på 4 bokstäver: Mask
3. Flicknamn: Maja (känner ju en viss ljuvlig flicka med detta namn)
4. Pojknamn: Mattias (ja pojk och pojk är han ju knappast men min karl heter ju iaf det)
5. Yrke: Målare
6. Färg: Magenta
7. Klädesplagg: Mysbyxor
8. Mat: Makaroner
9. Sak i badrummet: Mascara
10. Plats/Stad: Manhattan
11. En orsak att vara sen: Missat bussen
12. Något man skriker: MEN ÅÅÅÅÅÅ
13. Film: Monster
14. Något man dricker: Morotsjuice
15. Band: Motorhomes
16. Djur: Myskoxe
17. Gatunamn: Maskrosvägen
18. Bil: Mazda
19. Sång: My heart will go on


JAG UTMANAR:

ANITA

SAAAANDII

TOMATTROLL

MALIN

CECCE


SOVRUMS MAKEOVER




Drömma VILLAGE, ljusstakar IKEA


Vas med blomma HEMTEX, rosa ljusstake INDISKA


Gardiner HEMTEX, Lampa ULLARED






Ljusfat IKEA, Dekorationssten HEMTEX, lampskärm ULLARED

Så vad tycker ni??? YOU LIKE???

Lite nytt till VADAGSRUMMET



Lampa från IKEA och Therese du hade helt rätt, vilken skillnad det blev med en högre lampa, inom en snar framtid ska jag lugnt även köpa en högre vit kruka till detta!!!


Lite nytt till KÖKET




HEMTEX DUK OCH TABLETTER


Äntligen en GRÖN växt (COOP) till fönstret och ny lampfot (IKEA)

Är mycket nöjd med resultatet =)

breakfast baby



Å det var inte fel det inte =)

Vad har ni för er idag då??

IKEA HÄRJ och PIZZA/VIN MYS


Världens sötaste  Hugo, Therese lilla man, som är redo för "bollaaarna" på IkEA:s lekrum =)



En heeelt fantastisk shoppingdag blidde det allt!!! Therese du är en PÄRLA!!!

Super mysig kväll med hemmagjord pizza och vin =)



puss på er


Go morgon =)


Idag blir allt en härlig dag.
Ska till Ikea med Therese och hennes goa Hugo, ska bli så trevligt!! Behöver lite komplettering till sovrummet, sen kommer bilder, promise..
Sen har jag en hel helg att se fram emot med karln =)
Vad ska ni göra för kul i helgen??

Musiktips

Befann mig i tröttkoma när mamma som tur var ringde nyss och då blev jag genast mycket piggare =)
Ska fixa till mig och gå till jobbet även denna dag, natten är det som gäller denna gång!!!
Här kommer lite låtar som får benen att flyga fram (eller nästan) :
Ja och så med rejäl volym på det med!!!
Ha en bra dag!
puss på er

Sovrum

Igår ändrade jag om i sovrummet, vet inte riktigt hur bra jag tycker det blev, behövs lugnt en del grejer för att göra det bättre så som en matta tex... SÅ varför ändrade jag om??
Tyckte att det kunde vara trevligt om karln kan få sova i sängen och inte på golvet när han är här. Jag har tydligen en viss förmåga att putta ut honom i sömnen, haha, ja nu är det gjort iaf!!

Barndomsminne

Den var ju ledmotivet till röda tråden, kommer ni ihåg??

BIG misstake

Nu förstår jag varför jag ALDRIG tar en powernap som alla höjer så till skyarna, när jag gör det så blir det inte en powernap utan typ FYRA vilket då inte blir en powernap utan ja 80 minuters sömn!!
Det var tur för mig att Ellen ringde, hade hon inte gjort det hade jag sovit än, är sinnessjukt trött.. Lite värmande grönt te sen är det jag som sätter igång dammsugaren... wieeeee....

IKVÄLL IKVÄLL =)

Kanal 5 20:00

Kommer jag sitta klistrad framför : ULLARED



SKA NI KOLLA ??

DAGENS GARV:

HELT UNDERBART!!!!


Är det något som får mig glad så är det dessa klipp =)



ENJOY!!!!!

Ibland måste man ju göra saker och ting lite festligt =)
Promenaden hem tog kål på mig haha så nu ska jag banne mig vila för det har jag förtjänat!!
Hoppas ni har/får en fin dag
puss på er

Helgens "heta" diskussion på jobbet

VAD SÄGER NI??
En piss i ------- ???
Ja krävs inte mkt för att vi ska ha roligt iaf =)
Tidigt jobb i mon igen så dags å sova nu!!!
puss på er

RSS 2.0