Mina besökare
Totalt:

Och irritationen växer... blir sååå trött....

Jobbade natt tills idag, har haft världens världens härligaste dag med Teres och hennes små änglar... dem är så ljuuuuvliga så de finns inte... va helt slut i em å då kollade vi barnprogram och så kröp dem upp å myste så som bara barn kan göra... =)

så då kan man ju tänka att allt är lugnt eller hur??? när man haft en sån kanon dag å allt?? ja de trodde jag med...

För det första åkte jag å pappa till Ikea för att köpa skenor + backar till sorteringen, (ska ju nu börja sortera matavfall enligt dem som bestämmer, vilket självklart är bra i sig självt)  men vad tror ni hyresbolaget bjuder på för förvaring en liten skit back som matavfallet ska ligga i....

Det kanske är så det funkar annars med ??? jag har ingen aning... 

Fortfarande ska man ju ha plats för matavfall, övriga sopor, glas, metall, hårdplats, kartonger...
ja ni vet ju hur det funkar...

Visst jag blev inte överlycklig för det nya kravet med sortering av matavfall (men det hänger ju på min egen bekvämlighet)  men jag håller ju helt med om att det är kanon att man gör såna saker för miljön och gör ju självklart detta...

Men jag personligen tycker det är fruktansvärt ynkligt när man bor i en hyreslägenhet (som ställer sortering som ett krav) att det är det enda dem erbjuder, en ynka plastback och papperspåsar att lägga skiten i... hur är deras tanke att man ska få plats med allt utan att det ser för djävligt ut..

Jag är väll inte världens mest organiserade msk men någon måtta får det ju va, vill inte ha det liggandes huller om buller...

Hur som helst köpte jag därför skenor och tre backar så att jag kan få ordning på det... det kostade mig 400 spänn,
det va priset jag fick betala för att jag inte vill ha de hur som helst, å ja kan sätta vad som helst på att dem inte kommer godkänna att jag tar med mig med det den dan jag flyttar men det skiter jag fullständigt i....

Jag kände ju mig nöjd över att jag bet i det sura och la 400 (djävligt sura) spänn på detta...var tror ni tacken för detta blev, när Malin kommer hem ligger det en härlig lapp väntandes...

Då var det självklart med den här förbannade förråds situationen...

Som jag skrev i föregående inlägg ville dem ju att förråden skulle va tömda tills på måndag (detta fick jag veta i måndags) vilket innebar att jag då skulle ha en vecka på mig. Dem skulle vaara så snälla å ställa ut en container så att man kunde slänga det bortsorterade där men visste inte när...

På denna lapp (som hade kommit igår när jag jobbade) stod det att containern skulle stå utanför huset idag, detta såg jag alltså för mindre än två timmar sen när jag kom hem,
Det står ingen container utanför huset vad jag kan se så den är antagligen redan borttagen (om dem inte ställt den på ett ej väl synligt ställe)
Hela min lägenhet är fylld med sopsäckar å skit å är inte sorterad eftersom jag inte haft tid, då ja ändå trodde att jag skulle ha tills på måndag på mig.

Sen står det även att förråden kommer börja tömmas redan på fredag istället av dem ( har ingen aning om vart de jag har kvar kommer hamna, hur rädda dem är om mina saker eller vilken koll dem kommer ha på vad som är mitt)

FRAMFÖRHÅLLNING ÄR UPPENBARLIGEN INGENTING DEM HAR HÖRT TALAS OM

Att ta hänsyn till att man har ett liv finns inte heller...

du som är ansvarig för detta kan vänta dig ett samtal från mig i mon. nämner varken mitt hyresbolag eller namnet på personen för jag är inte ute efter att hänga ut någon.
Är enbart ute efter att hänga ut min irritation...

Jag har alltid rekomenderat mitt hyresbolag för deras effektivitet och hänsyn och jag hoppas att jag ska kunna fortsätta med detta efter morgon dagens samtal...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0