Mina besökare
Totalt:

MIDDAGSTIPS

Idag tvättas det och städas (mkt motsträvigt men välbehövligt)..
I morgon väntas underbart besök av Sara och henne ljuvliga Oliver.. Å som jag ser fram emot detta!!!

Funderar på att bjuda på en ny fiskrätt jag testade nyss som var riktigt god och super enkel, tips ifrån Lisa i kombination med min egen fantasi slutade med följande:

Pangasiusfilér läggs i en ungnsform och kryddas med salt och vitpeppar.
Turkisk yoghurt som jag kryddar med lite salt, chilipulver, paprika pulver och basilika och häller över fisken..
Lägger på några tomatskivor och strör över lite hackad purjolök och så skjuts in i ugnen på 200°c i ca 20 min. Vill man lyxa till det lite kan man ju även strö över lite ost innan tillagning.  Serveras med kokt potatis och sallad..


Jag har varit allt för dålig på att göra fisk, jag som i vanliga fall inte är rädd att testa nytt har just inom detta område varit väldigt feg.. Lax är det som hör till vardagen för mig men då variation förnöjer får man ju ta sig i kragen och våga sig på lite nya maträtter ibland och denna gången blev det succe..

För övrigt saknar jag mannen och flickorna men det innebär ju bara att det är som det ska vara =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0